Už několik týdnů komunita okolo hry Cyberpunk 2077 vyhlíží patch 1.3, který by měl podle některých přinést dosud nejvíce změn a vylepšení. Důvodem tohoto očekávání jsou zejména spekulace, které hovoří o tom, že by aktualizace měla vážit několik desítek GB. V tuto chvíli bohužel nemáme k dispozici žádné oficiální informace, které by dohady o velikosti patche vyvracely či potvrzovaly, namísto toho tu máme první detaily o konkrétních změnách. A ty naznačují, že bez ohledu na velikost by těch úprav Cyberpunku 2077 nemuselo být tolik, jak někteří očekávají.

O patchi 1.3 se konečně rozpovídali sami vývojáři ze studia CD Projekt RED, kteří jako již tradičně představili některé změny formou zpráv stanice N54 News. Ty kombinují záběry ukazující vybrané změny, komentář zaměstnanců CD Projektu RED a komentář fiktivních reportérů a zástupů společností nebo podniků ve městě Night City. V minulosti byly touto cestou představeny ty nejvýraznější novinky přicházející s příslušnými aktualizacemi, problém však je, že tentokrát představené úpravy nejspíš jen tak někoho ze židle nezvednou.

Přesto jde o věci, které nebudou ke škodě, jak dokazuje třeba vylepšení systému GPS. Díky němu toho na minimapě uvidíte při cestování po městě více, a to díky určitému oddálení pohledu, jenž minimapa nabízí. Tvůrci také hodlají učinit přítrž vtípkům na adresu hráčů, kteří si během úkolu Automatická láska v klubu Oblaka vybrali špatného... řekněme partnera.

V jistý okamžik vám klubový algoritmus přiřadí dvě vhodné osoby - Skye (ženu) a Angela (muže). Následně se na oba můžete krátce podívat ve speciálním okně, toto okno však dosud poměrně rychle mizelo. A tak docházelo k tomu, že si někteří hráči nestihli zapamatovat, kdo je kdo, v následujícím dialogu zvolili Angela, protože předpokládali, že pod andělským jménem se skrývá žena, a nakonec skončili v kabince s chlapem. Vývojáři tento nesmírně důležitý problém vyřešili jednoduše tak, že upravili příslušný kód a tím dosáhli stavu, kdy okno ukazující Skye a Angela zůstane na obrazovce o poznání déle.

Dost možná nejdůležitější novinkou je ale funkce, která vám snadno a levně dovolí resetovat již odemčené perky. Tuto možnost najdete na obrazovce postavy, bude vás vždy něco stát, ale zároveň vám umožní s perky volněji experimentovat. Pokud vám zkrátka něco, co si odemknete, nebude vyhovovat, můžete jednoduše vaše volby vrátit a body perků rozdělit jinak. Nutno však říct, že na hodnoty atributů, mezi něž patří třeba tělo, technická zdatnost nebo inteligence, a s nimi související body nemá tato novinka žádný vliv. Pouze na perky, které odemykáte v rámci stromů, jež se pod jednotlivými atributy skrývají. Dosud bylo možné resetovat perky jen při návštěvě Rozparovače a zakoupení přehnaně drahého předmětu Tabula e-Rasa, který původně stál 100 tisíc eurodolarů. V jednom z předchozích patchů byl zlevněn, přesto se zdá, že nová funkce bude ještě levnější.

Jestliže vývojáři z CD Projektu RED cítili potřebu věnovat v souvislosti s patchem 1.3 samostatný prostor právě těmto novinkám, nabízí se otázka, co jiného může ještě dlouho očekávaná aktualizace přinést. Snad se dozvíme něco nového během zítřejšího přímého přenosu, jenž odstartuje v 18:00 našeho času na kanále studia na Twitchi. Již nyní však víme, že během přenosu konečně uslyšíme něco nového ohledně prvních bezplatných DLC.

Doufejme, že během přenosu odhalí tvůrci také konkrétní datum vydání patche, stejně jako jeho konečnou velikost na všech platformách. Prozatím tu máme přislíbení brzkého zveřejnění kompletního seznamu změn. V každém případě radíme v otázce patche 1.3 pro Cyberpunk 2077 výrazně mírnit jakákoliv očekávání. Je přece lepší nic nečekat a poté se radovat z případného překvapení než počítat s aktualizací, která zásadně promění celou hru, a následně řešit další zklamání. Aktuálně je nejpravděpodobnější, že nejdůležitější novinky dorazí až s prvním bezplatným dodatečným obsahem, o němž se máme více dozvědět zítra.