Capcom pracuje na nové generaci svého interního enginu. Nové verzi RE Enginu se přezdívá REX Engine. Japonská společnost chce vytvářet vizuálně působivější hry za použití moderních technologii, včetně efektivnějšího zpracování většího objektů assetů.

Podle prezentace nazvané RE Engine’s Past and Future mají být různé technologie do REX Enginu přidávány postupně. Zmiňují se RERuntime, REDox a REAssetStream. Takto se Capcom rozhodl pravděpodobně z důvodu, aby zachoval vysokou kompatibilitu. Cílem je mít nástroje, které bude možné přizpůsobit pro potřeby každého titulu. Někteří se přiklání k možnosti, že Capcom bude chtít REX Engine licencovat jiným firmám.

RE Engine pohání nejen jednotlivé díly série Resident Evil, ale také například bojovku Street Fighter 6, střílečku Exoprimal nebo Monster Hunter Rise. Použit je také u připravovaného akčního RPG Dragon's Dogma 2 a tajemném projektu Pragmata. Zda už je bude pohánět REX Engine, to v současné době nevíme.

Každopádně, Capcom jde trošku proti proudu. Mnoho vývojových týmů a vydavatelů opouští své technologie a spoléhá se na Unreal Engine 5 od Epic Games. Mezi nimi třeba polský CD Projekt RED s novým Zaklínačem a pokračováním Cyberpunku 2077. Také některá studia Microsoftu přesedlala na Unreal Engine 5.

Video o nové verzi RE Enginu od Capcomu je určeno spíše pro vývojáře.