Po prvních záběrech z hraní Borderlands 4 se šéf studia Gearbox Software mohl konečně ponořit do detailů a prozradit nové informace. Randy Pitchord reagoval i na cenu samotné hry.

Borderlands 4 nabídnou největší svět, jaký kdy pro sérii Borderlands byl vytvořen. Navzdory tomu se autoři rozhodli vzdát jednoho z nejběžnějších prvků moderních her minimapy. Podle Pitchorda by měla tato změna pomoci hráčům víc se ponořit do samotné hry než do sledování rohu obrazovky.

Pitchford o novince mluvil během akce PAX East a vysvětlil, že k orientaci poslouží místo minimapy klasický kompas a přehledná velká mapa světa. Tvůrci se podle něj snaží přimět hráče k tomu, aby neplnili úkoly stylem „od bodu A do bodu B“, ale více zkoumali okolí a objevovali svět přirozenějším způsobem.

„Když máte před sebou obrovský svět a spoustu úkolů rozesetých po různých koutech mapy, minimapa přestává dávat smysl. Kompas vás navede lépe a přitom vás nenutí neustále koukat dolů na obrazovku,“ uvedl Pitchford.

Na kompasu si dali ve studiu záležet. Vedle něj mají ještě systém navigace pomocí umělé inteligence, který vám na velké mapě ukáže GPS a trasu, kudy se máte vydat. I přes tohle rozhodnutí nejsou ve studiu zatvrzelí – pokud by se ukázalo, že absence minimapy hráčům zásadně vadí, nevylučují budoucí úpravy. Tým tak bude sledovat zpětnou vazbu od hráčů.

Vedle absence minimapy Gearbox láká i na další vylepšení – třeba na plynulé přechody mezi lokacemi bez jediné obrazovky s načítáním. Borderlands 4 tak cílí nejen na rozlohu, ale i na plynulost a tempo hraní.

KOLIK BUDOU BORDERLANDS 4 STÁT?

Navzdory blížícímu se vydání nezná Pitchford částku, za kterou se budou Borderlands 4 na PC a současné generaci konzolí prodávat. Na PAX East šéf Gearboxu přiznal, že cenu momentálně nezná.

„Abych byl upřímný, nevím. To je ta pravda,“ prohlásil s tím, že rozhodnutí leží v rukou vydavatelského oddělení. „Teď žijeme v zajímavé době – trh je konkurenční, lidé jsou citliví na cenu a zároveň rostou náklady na vývoj i výrobu.“

Podle Pitchforda se dnes vydavatelé pohybují mezi dvěma póly: na jedné straně je snaha udržet ceny nízko, aby si hru mohlo dovolit co nejvíce hráčů. Na straně druhé rostoucí náklady nutí zvažovat vyšší cenovky, aby se vývoj vůbec zaplatil. Do toho vstupují také různé poplatky a daně, například na fyzické kopie.

Přesto je Pitchford přesvědčen, že až bude cena oznámena, hráči v ní uvidí smysl. „Věřím, že hra nabídne tolik obsahu a kvality, že svou cenu obhájí. Ale zároveň chci, aby si ji mohlo zahrát co nejvíce lidí,“ dodal.

Borderlands 4 vyjdou 12. 9. 2025 pro PC, PS5 a Xbox Series X/S. Nintendo Switch 2 verze by měla stihnout letošní rok.