Na letošním BlizzConu byly představeny novinky pro World of Warcraftu, Overwatch 2 a Diablo 4. Vše to jsou ale věci, které jsou směřovány ke spolehlivému výdělku. Blizzard pod Activisionem nemohl riskovat a dovolit si něco jiného. To se pod Microsoftem mění.

Prezident Blizzardu Mike Ybarra se na novou éru pod Microsoftem těší. Těší se na tvůrčí svobodu, kdy v Blizzardu mnohem více pocítí, že jsou nezávislým studiem. Z toho důvodu se Ybarra nebrání vývoji menších her, které nebudou live service. Jednoduše řečeno, svět nekončí s Diablem, Warcraftem a Overwatchem.

„Nebojíme se vytvářet nové značky. Nebojíme se obrátit modely vzhůru nohama,“ prohlásil Ybarra a dodal, že to mohou být čtyřhodinové herní zážitky i čtyřsethodinové zážitky. Takže klidně i singleplayerové tituly.

Hráči od dokončení akvizice Activisionu Blizzard King společností Microsoft (za 68,7 miliardy dolarů) hlasitě volají po návratu StarCraftu. Dle všeho ho chce také Phil Spencer, šéf herní divize Microsoftu. Nebrání se mu ani Ybarra, ovšem nejprve potřebuje někoho, kdo má vizi a vášeň. Jinými slovy potřebuje vývojáře, kteří budou mít dobré nápady se světem StarCraftu. Nevylučuje se ani možnost jiného žánru, ostatně o střílečku z první osoby se už pokoušeli, ale byla zrušena. Problémem může být, že z Blizzardu v posledních letech odešla spousta zkušených tvůrců, protože Activision jim nedal šanci a nechtěl real-time strategie a méně výdělečné projekty.

Spencer nedávno navštívil sídlo Blizzardu, kde před zaměstnanci prohlásil, že naslouchá jejich potřebám a přáním. Microsoft chce být pro Blizzard zdrojem důvěry a umožnit mu uskutečnit jeho vize a sny. Ostatní vedoucí Microsoftu vyzdvihli historii Blizzardu.

Právě při návštěvě sídla Blizzardu bylo vidět, co Microsoft po Blizzardu chce. Vedoucí zaměstnanci Blizzardu si prý narychlo připravili prezentace, aby ukázali svou finanční vizi. To ale Spencera vůbec nemělo zajímat. Místo toho se chtěl podívat na to, na čem pracují. Celá schůze se měla nést ve velmi neformálním stylu. I ostatní vedoucí Microsoft Gaming měli dát jasně najevo, že věří Blizzardu, nechají ho experimentovat a jít vlastní cestou. Vše bylo zakončeno grilováním, kdy si Spencer a jeho kolegové hodiny povídali s jednotlivými zaměstnanci Blizzardu.

Připomeňme, že v Blizzardu běží na plno vývoj tajemného survivalu pod vedením bývalého šéfa Far Cry Dana Haye. Hráče má zavést do nějakého nového a nebezpečného světa, kde budou bojovat o přežití, pravděpodobně proti umělé inteligenci a ostatním hráčům.