Magazín · Novinky · v pátek 30. 8. 2024 10:30
Black Myth: Wukong nemůže vyjít na Xbox kvůli dohodě se Sony
Podle oficiálního vyjádření Black Myth: Wukong nevyšel na Xbox Series X/S kvůli optimalizaci. Říkalo se, že vývojáři nejsou spokojeni se stavem hry a potřebují více času kvůli méně výkonnému Xboxu Series S.
Známý španělský insider eXtas1stv tvrzení potvrdil. Čínský hit neměl projít certifikací u Microsoftu. Důvodem jsou problémy s výkonem kvůli memory leakeru. To je problém, kdy hra nedokáže odstranit data vložená do operační paměti. Výkon se postupně zhoršuje až nakonec hra spadne.
Vše má být ale jinak. Tyto informace mají být nepřesné. V pozadí má za nitky tahat Sony, která s čínským studiem Game Science měla uzavřít konzolovou exkluzivitu, o které ani jedna strana nemluví. Verze pro Xbox Series X/S mají být připraveny, avšak zatím nemají datum vydání.
Informace přinesly servery IGN a Forbes. Později je potvrdil i Windows Central. Ten připomíná komentář Microsoftu po odkladu Black Myth: Wukong pro Xbox. Mluvčí americké společnosti tehdy řekl:
„Jsme nadšeni z uvedení hry Black Myth: Wukong na Xboxu Series X|S a spolupracujeme se společností Game Science na uvedení hry na naše platformy. Nemůžeme komentovat dohody, které naši partneři uzavřeli s držiteli jiných platforem, ale i nadále se soustředíme na to, aby byl Xbox nejlepší platformou pro hráče, a v centru toho jsou skvělé hry.“
V současné době nevíme, jak dlouho hráči na Xboxu budou na Black Myth: Wukong čekat. Exkluzivity jsou povětšinou na šest až dvanáct měsíců. Záleží, kolik Sony zaplatila.
Na PC a PlayStation 5 hra vyšla 20. 8. letošního roku a za pouhé tři dny prodala více než 10 milionů kusů. Bude se tak řadit mezi největší tituly letošního roku.
V recenzi jsme napsali/řekli:
„Black Myth: Wukong je hrou, na které ač se dají najít ne zrovna zanedbatelné chyby, tak se jí rovněž nedá odepřít, že v podstatě ve všech částech působí nadprůměrně. Od výpravnosti příběhu až po audiovizuál, tohle je dobrodružství, které by fanoušci akčních RPG neměli minout. Nečekejte však, že proboří známé hranice toho žánru. Revoluce se nekoná. Ale to vůbec nevadí, když je výsledkem stále hra, po jejímž dohrání nemáte pořád dost…“