Anthem, slovo v herním světě pomalu zakázané a nadále pošpiněné svou špatnou reputací, kterou se mu ani půlrok po vydání nepodařilo nijak očistit. Studio BioWare, které si dříve hýčkali hráči po celém světě, které si získalo místečko v srdci každého milovníka Dragon Age či Mass Effectu, zažívá v poslední době skutečně nemilé období. A strádá dál.

Všechno to začalo v březnu 2017, kdy se hráčům do rukou dostal nový Mass Effect. Andromeda. Ta Andromeda, která potopila svět milovaného vesmírného univerza i s celou posádkou. Čtvrté pokračování přitom nebylo tak špatné, jak se o něm zpočátku tradovalo, ale nepříjemnosti, které hru doprovázely, změny, na které obeznámení hráči nebyly zvyklí, zatřásli s celým kanadským studiem. Všichni tak čekali, že právě Anthem bude jejich vykoupením. Obhájením statusu, který hlásá, že i pod společností Electronic Arts, které se neustále daří poštvávat proti sobě řady a zástupy hráčů, existuje studio schopno vyvíjet herní zážitky s duchaplným a hlubokým příběhem. Jenomže Anthem se nestal ani tak vykoupením jako bodnutím do zad a nízká čísla, negativní slova a červené známky toho byly a jsou důkazem. BioWare to tak nemělo lehké v roce 2017, ale o nic jednodušší to nemá o dva roky později, kdy se studio začíná doslova rozpadat v základech.

Přibližně před třemi dny se studio rozhodl opustit Ben Irving, hlavní producent hry Anthem, která se v průběhu měsíců a měsíců od vydání měla dočkat nového obsahu a nových aktivit. Irving ovšem dostal jinou nabídku a rozhodl se tak pro tvorbu v naprosto jiném studiu. Ve kterém prozatím neuvedl. Přesto, jak uvádí ve svém příspěvku na Twitteru, práce v BioWare nikdy nelitoval a po osmi letech se zkrátka rozhodl vydat vstříc lepší nabídce. Jak si tedy může vést Anthem, když se i jeho hlavní producent rozhodl odejít? Vypadá to, že Ben Irving toho ví víc, než by si většina z nás mohla myslet. „Věřím, že Anthem má světlou budoucnost - je tu stále skvělý tým, který na hře nadále pracuje a těším se, až budu moct sledovat veškerý progres (a hrát ho!) zpovzdálí,“ uvádí ve svém dalším Twitterovém příspěvku. No, co pro Bena Irvinga znamená světlá budoucnost, pravděpodobně neví momentálně nikdo. Hráči pouze vědí, že na tom, čemu se jim v rámci Anthemu prozatím dostálo, není zrovna nic moc světlého.

Možná si momentálně říkáte, že Anthem, odchod Bena Irvinga by ale ještě nemuselo být pro BioWare tak katastrofální. Přeci jenom mají stále Dragon Age, ne? Dragon Age, které si stále zvládlo udržet svou známku kvality. Jenomže to je právě ono. Dragon Age není bez újmy, jelikož studio se rozhodl opustit i hlavní producent nadcházejícího čtvrtého pokračování. Fernando Melo byl součástí BioWaru celých dvanáct let a během toho působil jako producent Drango Age: Origins a Dragon Age 2. A měl být i hlavním producentem zmiňovaného pokračování. Melo na svém vlastním Twitteru navíc uveřejnil e-mail, který se rozhodl v rámci studia rozeslat a nyní ho sdílí i se svými fanoušky. Dle Fernanda Mela má ale Morrison (prozatímní název čtvrtého dílu Dragon Age) nadále šanci a je na cestě stát se definitivní skutečnou Dragon Age záležitostí. „Jsem neskutečně rád, že jsem toho (vývoje Dragon Age 4) mohl být součástí. Budu nedočkavě vyhlížet možnost vychutnat si nadcházející Dragon Age, tentokrát ovšem jako fanoušek,“ zmiňuje ve svém e-mailu.

Co to tedy ať už pro Dragon Age, Anthem či celý BioWare znamená? Během pár dnů studio opustili dva hlavní producenti her, které potřebují veškerou pomoct, aby si buď napravili jméno či ho nezvládli pošpinit, stejně tak jako celou svou značku. Má ještě BioWare možnost prorazit a dokázat, že v sobě nadále mají tu jiskru, se kterou dokáží vytvořit ta krásná příběhová vyprávění? Ta, která si zvládla zamilovat řada hráčů? Upřímně, kdo momentálně ví a kdo vůbec vědět může.