Zdroj: Electronic Arts
Magazín · Novinky · v pondělí 22. 9. 2025 10:50
Battlefield 6 má tajné „tlačítko zkázy“, ale slouží jen pro vývojáře
Battlefield 6 se ve veřejném testování ukázal ve velmi dobrém světle. Mnozí návrat série do moderní války považují za duchovního nástupce čtvrté dílu. Ačkoli se do hry nevrátí slavný systém Levolution, díky němuž šlo během chvilky změnit celou mapu, destrukce přesto zůstane zásadním prvkem. Tvůrci totiž potvrdili, že téměř všechny objekty na bojišti půjde rozmetat – od zdí a stropů až po celé budovy.
Zajímavostí je, že studio má k dispozici speciální „tlačítko“, které jedním stiskem zničí veškeré zničitelné prvky na mapě. Nejde však o nástroj pro hráče, ale čistě pro testování.
„Každý level musí fungovat ve třech fázích – v původním stavu, postupně poškozeném i v okamžiku totální zkázy, kdy se všude sypou trosky,“ vysvětluje Shashank Uchil z EA DICE v rozhovoru pro Kotaku. Díky tomu mohou vývojáři rychle ověřit, zda mapy zůstávají zábavné v jakémkoli stadiu boje.
Zdroj: Electronic ArtsSlabší Xbox Series S potrápil vývojáře Battlefieldu 6, ale nakonec hře prospěl
Otázkou zůstává, zda se tato myšlenka nějak projeví i v režimu Battlefield Portal, který dává komunitě široké možnosti tvorby vlastních scénářů. Pokud by šlo do uživatelských módů podobné tlačítko implementovat, mohl by se z něj stát zajímavý experiment pro fanoušky.
Technický ředitel Christian Buhl v rozhovoru pro PushSquare prozradil jinou zajímavost. V předešlých letech vznikal nejprve Battlefield pro PC a až potom byl portován na konzole. U nejnovějšího dílu to původně takhle také bylo, ale velmi brzy bylo rozhodnutí, že konzolové verze nebudou pouhým portem. To umožnilo během vývoje testovat hru i z pohledu konzolového hráče.
Také bylo potvrzeno, že Battlefield 6 bude využívat funkce DualSense, od adaptivních spouští přes haptickou odezvu až po zvuky vydávané z reproduktoru.
Battlefield 6 vychází už 10. října na PC, PlayStation 5 a Xbox Series X/S.
Detail k označené hře
