Britská akademie rozdala ceny nejlepším filmům a hrám. Ve druhém případě došlo k velkému překvapení. Nejvzácnější sošku si neodnáší PlayStation exkluzivita God of War: Ragnarök, ale ani velmi oblíbené Elden Ring, které v mnoha anketách převálcovalo severské dobrodružství Krata. Tentokrát se oba tituly musí sklonit před nečekaným sokem; dílem jednoho jediného vývojáře.

Mnozí už vědí. Řeč je o Vampire Survivors. Tahle roguelike akce okouzlila mimo jiné i Phila Spencera, šéfa herní divize Microsoftu, a mnozí hráči ji skutečně považují za hru roku a užívají si přežívání proti hordám monster. Bonusem je ještě cena za nejlepší design.

Když spočítáme všechny ceny, tak BAFTA ovládlo God of War: Ragnarök, které má šest ocenění (nejlepší animace, nejlepší zvukový počin, nejlepší hudba, nejlepší herec, nejlepší herec ve vedlejší roli a EE hra roku, kde hlasovala veřejnost). Japonské studio FromSoftware si za Elden Ring odnáší domů pouze dvě ceny, a to za nejlepší novou značku a nejlepší multiplayer.

  • Nejlepší hra: Vampire Survivors
  • Britská hra: Rollerdrome
  • Nejlepší debut: Tunic
  • Rodinná hra: Kirby And The Forgotten Land
  • Nejlepší multiplayer: Elden Ring
  • Evoluční hra: Final Fantasy 14 Online
  • Nejlepší animace: God of War: Ragnarok
  • Umělecký úspěch: Tunic
  • Zvukový úspěch: God of War: Ragnarok
  • Více než zábava: Endling - Extinction Is Forever
  • Herní design: Vampire Survivors
  • Hudba: God of War: Ragnarok
  • Narrative: Immortality
  • Nová značka: Elden Ring
  • Hlavní role: Christopher Judge (Papa Kratos in GOWR)
  • Vedlejší role: Laya Deleon Hayes (Angrboda in GOWR)
  • Technický úspěch: Horizon: Forbidden West
  • EE Hra roku (hlasovala veřejnost): God of War: Ragnarok

Všechny nominované hry zde.

Shuhei Yoshida byl organizátory oceněn za celoživotní přínos hernímu průmyslu. Stejnou cenu Yoshida obdržel na konci loňského roku od mezinárodní herní konference ve španělském Bilbau, dříve známé jako Fun & Serious Game Festival. Yoshida byl jedním z prvních členů projektu PlayStation. V roce 2008 se stal prezidentem SCE Worldwide Studios (dnes PlayStation Studios) a tuto pozici zastával až do roku 2019. Byl tedy vedoucím studií PlayStationu v dobách dosud největší slávy japonské společnosti. Dnes Shuhei Yoshida vede PlayStation Indies, dohlíží na investice do her od nezávislých tvůrců a pomáhá s jejich zviditelněním na konzolích PlayStation.