Magazín · Novinky · ve čtvrtek 15. 12. 2022 19:52
Autoři se při vývoji nového Tomb Raider spoléhají na podporu Amazonu
Tak tuhle tiskovou zprávu čekal málokdo. Společnost Amazon dnes oznámila, že přes svou divizi Amazon Games vydá další hru Tomb Raider, na které pracuje studio Crystal Dynamics. Přitom britské studio v letošním roce koupila Embracer Group od Square Enix s dalšími západními studii, včetně autorů série Deus Ex z Eidosu Montreal.
Jde o titul, jenž byl představen letos v dubnu krátkým videem na akci spojené s Unreal Engine 5. Ale nehledejte ho, nebylo v něm nic ze hry. Od té doby bylo ticho, když nebudeme počítat únik scénáře (o něm níže) a přesun šéfa vývoje PlayStation exkluzivity Days Gone, Jeffa Rosse, do Crystal Dynamics, aby pracoval právě na Tomb Raider.
Nové dobrodružství Lary Croft bude pokračovat v restartu série, který započal v roce 2013 dílem Tomb Raider a pokračovat přes Rise of the Tomb Rider (2015) po Shadow of the Tomb Raider (2018).
Dnešní tisková zpráva potvrzuje, že Tomb Raider bude příběhově zaměřená hra pro jednoho hráče a obsahuje všechny prvky, díky nimž se Tomb Raider stal jednou z nejuznávanějších herních sérií. Firmy označují tento projekt za dosud největší a nejrozsáhlejší Tomb Raider.
Fanoušci se mají prý těšit na sjednocení časové linie novějších, prequelově zasazených dobrodružství Lary Croft a původních her. Na vydání si ale ještě počkáme. Nachází se v rané fázi vývoje. Z toho důvodu nebylo stanoveno datum vydání ani platformy.
„V Amazon Games jsme se zavázali přinášet hráčům hry nejvyšší kvality od nejlepších vývojářů na nejrůznějších platformách a ve všech žánrech a je nám ctí, že můžeme spolupracovat s tímto slavným vývojářem a sérií,“ uvedl viceprezident Amazon Games Christoph Hartmann. „Náš tým se neuvěřitelně těší na spolupráci s talentovaným a vizionářským týmem Crystal Dynamics, který hráčům po celém světě přinese další kapitolu ságy Lary Croft.“
Amazon Games má Crystal Dynamics poskytnout plnou podporu. Společnost má sdílet tvůrčí vizi, ambice a hodnoty pro universum Lary Croft v celém spektru možností.
Unreal Engine 5 má v novém Tomb Raider zajistit nejen moderní grafickou stránku, ale pomůže také posunout vyprávění příběhu do nových výšin. Tím Phil Rogers, generální ředitel Crystal Dynamics, před časem nejspíš myslel větší důraz na filmové sekvence. O tom vypovídají dřívější prohlášení, že půjde o vysoce kvalitní filmovou akční adventuru.
V uniklé části scénáře, který unikl na internet a Crystal Dynamics žádali jeho stažení, bylo uváděno, že se hra odehrává v realistickém prostředí a má mít přízemní tón. Světem má otřást záhadná katastrofa, což naznačuje větší důraz na fantasy prvky.
Lara Croft má být na vrcholu své kariéry. Už není mladá nezkušená žena. Místo toho se vrhla na život dobrodruha a roky už chrání artefakty. Už tedy nejde o rodinné drama. Lara má bojovat se samotou. I to se ale má změnit, protože Lařina dobrodružství jsou velmi známá, všimla si jich média a inspirovala další dobrodruhy, respektive vykrádače hrobek. Ty bude muset vést, aby společně zachránili svět, když budou čelit novým problémům. S nimi mají souviset strašidelné hororové prvky.
Spolupráce je pro Laru úplná novinka, cítí se nesvá. Teď už víme, že to znamená spíše více NPC, které vám budou pomáhat než nějakou formu online kooperace. Zmíněna jsou jména Devendra a Tanvi. Více jsme napsali zde.