Britské studio Rebellion odhalilo nové informace o své připravované survival RPG hře Atomfall, která dorazí na PC, PlayStation a Xbox 27. března/marce, včetně předplatného Game Pass. V dlouhém gameplay videu se můžeme blíže podívat na postapokalyptický svět, příběh a herní mechaniky, které tento titul slibuje.

Atomfall nás přenese do alternativní verze Anglie pět let po katastrofálním jaderném incidentu ve Windscale v roce 1957. V této realitě byla událost tak ničivá, že vláda musela oblast kompletně uzavřít a vyhlásit karanténní zónu. Ocitneme se uprostřed nebezpečného světa plného znepřátelených frakcí, násilných sekt, dungeonů plných monster a robotů, zatímco se budeme snažit odhalit pravdu o katastrofě a jejích příčinách.

Herní mechaniky Atomfall kladou důraz na přežití, správu zdrojů a rozhodování. I když si během dobrodružství budeme moci užít bohatý arzenál zbraní, zbraň nebude vždy tou nejlepší volbou. Trailer potvrzuje, že budeme muset taktizovat, šetřit zdroje a činit klíčová rozhodnutí, která ovlivní příběh a průběh hry.

Svět Atomfallu bude rozsáhlý a nabídne mnoho aktivit, včetně hlavních i vedlejších misí, které hráčům zadávají obyvatelé karanténní zóny. Rebellion zdůrazňuje, že narativní složka hry bude hrát zásadní roli a každé vaše rozhodnutí bude mít dopad na váš osud.

Atomfall přichází s netradičním přístupem k misím. Hra neobsahuje klasický systém úkolů, na jaký jsme zvyklí z jiných RPG nebo survival her. Vývojáři vytvořili svět, který hráče přirozeně motivuje k prozkoumávání. Místo konkrétních pokynů dostaneme pouze směr, kterým se máme vydat, ale jakou cestou se k cíli dostaneme, je zcela na nás. Díky této filozofii můžeme od začátku hry jednat podle vlastního uvážení.

Atomfall je investigativní hra, ale zároveň i hra o přežití,“ vysvětluje výtvarný ředitel Ryan Greene v rozhovoru pro Games Radar. „Dějí se v ní podivné věci, na které se musíte adaptovat. Budete muset mluvit s lidmi, pátrat po stopách, a v některých případech možná i použít násilí.“

Greene také zdůrazňuje, že svět hry je dynamický a vaše rozhodnutí ovlivní, jak se příběh odvíjí. Kreativní ředitel Ben Fisher k tomu dodává: „Teoreticky můžete hru projít tím, že zabijete každou postavu, kterou potkáte, a přesto najdete dostatek stop k odhalení příběhu. Ale buďte opatrní – některé postavy mohou hrát klíčovou roli v odhalení konce příběhu.“

Fisher dále vysvětluje, že hráči mají možnost rozhodnout se, jak se k některým výzvám postaví: „Na určitých místech hry můžete zabít postavy, což může přerušit klíčové linie vedoucí k dokončení hry. Ale existují alternativy – například můžete některé problémy vyřešit rozhovory, chytrými rozhodnutími nebo obchodováním s obchodníky. Každý hráč si tak vytvoří svou vlastní cestu k závěru.“

Atomfall vyjde 27. 3. 2025 na PC, PlayStation 4, PlayStation 5, Xbox One a Xbox Series X/S. Hru najdete také v Game Passu.