Indie her vzniká opravdu hodně. Některé jsou dobré, některé zas průměrné a jiné jsou zase vyloženě otřesné. Ovšem jednou za čas vzniknou indie hry, které dokážou konkurovat nebo dokonce i překonat velkorozpočtové AAA tituly. Jedním takovým by mohlo být JRPG od francouzského studia Artisan, které se spojilo s hudebním skladatelem Final Fantasy 12 Hitoshi Sakamotem a scénáristou Final Fantasy VII Remake Kazushige Nojimou.

Tohle spojení dalo vzniknout ručně malovanému JRPG nazvaném Astria Ascending, ve kterém se podíváte do světa Orcanon, kde prožijete příběh osmi polobohů snažících se zachránit svět. Vyloženě před čím budete muset svět zachránit, je zatím obestřeno rouškou tajemství, velkou roli zde bude hrát ovoce zvané Harmelon, které potlačuje lidské instinkty. Což dává dost smysl, když máte rozlehlý svět plný všemožných ras, které by si mohly jít po krku.

Máte tu rasu lidí, která je pojmenována Meryos, rybí rasu Peyskas, plazí rasu Zefts, šelmovitou rasu Arktans a ptačí rasu Awisis. Všichni tito obyvatelé Orcanonu žijí v klidu a míru, za což vděčí ovoci Harmelon. Ale vše má svou cenu a v tomhle případě se jedná o vedlejší efekt, který má Harmelon na každou z ras. Například ptačí rasa Awisis už nedokáže létat tak dobře, jak tomu bylo dříve. „To je téma, o kterém chci v této hře diskutovat,“ říká Nojima. „Co je náš Harmelon ve skutečném životě?“

Máme tedy různé rasy, ovoce zvané Harmelon udržující mír a osm polobohů usilujících o záchranu světa a zachování harmonie. Přesně na těchto osm hrdinů se bude Astria Ascending zaměřovat nejvíce. Všichni nabídnou své osobní příběhy a problémy, se kterými se budou potýkat, zatímco budou plnit svou roli hrdinů snažících se zachránit vše, na čem jim záleží.

„Tématem je 'povaha spravedlnosti,'“ vysvětlil Nojima magazínu PC Gamer prostřednictví emailu. „Ulan a ostatní polobohové byli posíleni, aby vykonávali spravedlnost; to je jejich každodenní život a dělají to dobře. Ale všichni mají osobní problémy - především rodinné záležitosti. Polobohové vědí, že oni a jejich rodiny mají velký vliv na incidenty, kterým čelí, ale stále stojí za spravedlností. Ovšem existuje nějaká spravedlnost v otočení se zády proti jejich vlastním rodinám?“

Přečtěte si také: Nová ochutnávka z vylepšené verze Final Fantasy 7 Remake

Uvidíme, jak se příběh nakonec vyvrbí. Zatím to ale vypadá na docela zajímavé dobrodružství, které vás na nějakou dobu zvládne zaměstnat, jelikož se můžete těšit na 50 hodin zábavy. V průběhu hraní tak navštívíte 5 různých měst a 20 nebezpečných podzemí. V těchto podzemích narazíte na 200 druhů nepřátel, kterým se postavíte v tahovém souboji.

Do detailů týkajících se tahového souboje se vývojářům nechtělo moc zabíhat, ale dle všeho se můžeme těšit na inovativní přístup a mechaniku nazvanou Focus Points, která vám umožní využívat své postavy a jejich bojové schopnosti s maximální efektivností. Navíc v průběhu bojů půjde jednoduše vyměňovat jednotlivé polobohy.

Pokud vás Astria Ascending zaujalo, můžete se ještě podívat na video, ve kterém o hře mluví skladatel Sakamoto a scénárista Nojima. Hry se jinak dočkáme koncem tohoto roku, a to na PlayStation 4, PlayStation 5, Xbox One, Xbox Series X/S, Nintedno Switch a PC. Titul bude navíc dostupný zdarma v rámci služby Xbox Game Pass pro konzole Xbox.