Magazín · Novinky · v úterý 17. 5. 2022 19:15
Arma 4 oficiálně oznámena, využije nový engine Enfusion
Fanoušci série Arma už celé roky vyhlížejí plnohodnotný čtvrtý díl, který by vystřídal Armu 3, jež nám věrně slouží už od roku 2013. A nyní můžeme konečně prohlásit, že Arma 4 je oficiálně ve vývoji. Existence projektu nám byla formálně odhalena během nedávné akce pro novináře, která byla věnována především hře Arma Reforger. Ta vychází v předběžném přístupu už dnes večer.
Zdroj: Bohemia InteractiveArma Reforger nás vrací do dob Operace Flashpoint
Vývoj Army 4 definitivně potvrzuje působivý trailer, který shrnuje celou historii série Arma a který doprovází skladba příhodně pojmenovaná Reforger, přestože pochází už ze soundtracku Army 2. Ve videu se každopádně vystřídá původní Operace Flashpoint, dnes distribuovaná pod názvem Arma: Cold War Assault, Arma: Armed Assault, Arma 2, Arma 3 a samozřejmě Arma Reforger. Vše pak uzavírá pohled na mořskou hladinu, nad níž se vznáší logo Army 4.
Pro tuto chvíli bohužel není jasné, kdy Arma 4 vyjde, kam je zasazená nebo do jakého období nás zavede. Marek Španěl, ředitel a spoluzakladatel Bohemia Interactive, však během prezentace prohlásil, že po stránce obsahu očekává rozsah srovnatelný s Armou 3. Vývojáři také nijak netají, že hru bude pohánět engine Enfusion, jenž byl naplno představen během prosince/decembra minulého roku. Enfusion se má postarat o větší míru detailů nebo propracovanější simulaci, přičemž jej využívá i Arma Reforger, označovaná jako první krok na cestě k Armě 4. To mimo jiné znamená, že tvůrci hodlají využít poznatky a zpětnou vazbu z Reforgeru při vývoji plnohodnotného čtvrtého dílu. A co víc, moddeři si mohou už díky dnes vydanému rozšíření série osahat modovací nástroje a možnosti enginu Enfusion a získat zkušenosti, které budou moci využít i v souvislosti s Armou 4.
Armu Reforger totiž doprovází Workbench, sada vývojářských nástrojů enginu Enfusion, kterou využívají i samotní tvůrci z Bohemia Interactive. Workbench je určen také pro Armu 4, s jistotou tedy můžeme počítat s velkorysou podporou moddingu, na níž koneckonců série Arma staví už od dob Operace Flashpoint. Očekávat lze také datovou kontinuitu mezi Armou Reforger a Armou 4. Bohužel to automaticky neznamená, že veškerý obsah Reforgeru bude možné lusknutím prstu převést do čtvrtého dílu, alespoň základy a postupy obou her by ale z hlediska tvorby uživatelského obsahu měly být shodné a navzájem kompatibilní.
Pokud tedy čekání na Armu 4 nemůžete vydržet, v tuto chvíli není lepší řešení než se ponořit do Army Reforger. Modderům je pak samozřejmě doporučováno osahat si modovací nástroje Reforgeru, aby byli připraveni na nástup do služby, až Arma 4 konečně vyjde. Teď je jen otázka, kdy to bude.