O víkendu se objevovaly rozporuplné zprávy o tom, že A Plague Tale Requiem na PlayStationu 5 a Xboxu Series X/S běží při pouhých 30 snímcích za sekundu a nebude mít žádný výkonnostní (performance) režim. Jiní hráči tvrdili, že hra má odemčený framerate, jenž míří na 60 snímků, ale rozhodně nelze mluvit o stabilitě. Další psali o 25 až 30 snímcích za sekundu, takto má titul běžet na PS5.

Situaci teď potvrzuje MauroNL, jenž hraje na Xboxu Series X, v nastavení nejsou žádné grafické možnosti a hra běží při 30 snímcích za sekundu. Také doporučuje vypnout CA (chromatickou aberaci). Má verzi 1.2.0.

A Plague Tale: Requiem je tak další next-gen hrou, která na nové generaci konzolí neběží při 60 snímcích za sekundu. Včera jsme vás informovali o zklamání v případě akční adventury Gotham Knights.

Otázkou je, čím to je. Jsou snad vývojáři líní pořádně optimalizovat svou hru? To bych osobně neřekl. Spíše mají až moc velké ambice, chtějí hry stále větší a hezčí, ale na úkor frekvence. Přitom z komentářů častokrát vyplývá, že pro hráče je důležitější hratelnost než grafika. Jak to máte vy?

Připomínáme, že kvůli velkému množství krys nebude A Plague Tale Requiem na PS4 a Xbox One.

A Plague Tale Requiem vyjde zítra, 18. 10.,na PC, PlayStation 5, Xbox Series X/S a Nintendo Switch (přes cloud). Ve stejný den bude hra dostupná v předplatném Game Pass. Ve hře jsou české titulky.