Alan Wake 2 bude jednou ze 40 až 50 her, které budou v den vydání PlayStationu 5 Pro vylepšeny pro tuto výkonnější konzoli. Vývojáři z finského studia Remedy chtějí využít výkon navíc a nabídnout atmosférické hororové dobrodružství v lepší kvalitě.

Šéf komunikace Thomas Puha mluví o příjemném překvapení, i když teď je to těžké říct s absolutní jistotou, protože se na hře stále pracuje. „Kvalita obrazu je důležitější než rozlišení, ne že bych tím něco potvrzoval,“ napsal Puha. Podrobnosti mají být zveřejněny v následujících týdnech.

Puha svým komentářem reagoval na obavy. Redakce Digital Foundry zjistila, že v traileru od Sony běží Alan Wake 2 na PS5 Pro identicky jako na základním modelu konzole, tedy v rozlišená 864p při 60 snímcích za sekundu a v rozlišení 1260p při 30 fps. Rozdíl spočívá zejména v ray tracingu, který byl více využit. To jde ruku v ruce s komentářem šéfa komunita. Vypadá to, že v Remedy chtějí směřovat výkon PS5 Pro na vizuální stránku a různé detaily, včetně ray tracingu.

Mimochodem, The Last of Us Part 2 v traileru běželo při 1440p na 60 fps se zapnutým škálováním rozlišení. Horizon Forbidden West bylo bohatší na detaily, ale nedosáhlo rozlišení 4K. Ratchet & Clank: Rift Apart si držel 60 fps v rozlišení v rozmezí od 1440p do 1800p. A Hogwarts Legacy běželo při 30 fps se zapnutým ray tracingem pro odrazy a stíny.