Microsoft se úspěchy své herní divize moc nechlubí, nezveřejňuje prodeje konzolí a často od něj neslyšíme ani aktualizace o počtu předplatitelů Xbox Game Passu. Naštěstí jsou tady zaměstnanci amerického giganta, kteří se úspěchy chlubí ve svých životopisech.

Mark Skwarski, jenž do září/septembra 2022 působil 4 roky a 9 měsíců jako produktový marketingový manažer Xbox Game Passu, uvádí, že od začátku roku 2018 do září 2022 služba vyrostla z 5 milionů zákazníků na více než 25 milionů. Díky této expanzi za čtyři roky vzrostly tržby na více než dvě miliardy dolarů.

Počet měsíčně aktivních uživatelů se měl zvýšit 15krát na více než 26 trzích a za stejnou dobu se měl pětinásobně zlepšit počet předplatitelů PC Game Passu. Tento konkrétní tarif si mělo vyzkoušet 15 milionů hráčů a vyzdvihnuto je také partnerství s Netflixem, HBO, Disney, F1 a Paramount.

Skwarski nadále pracuje pro Microsoft, od léta 2022 je produktovým manažerem celého Xboxu. Vede skupinu, která se snaží rozpoznat potřeby hráčů a oslovuje je správným portfoliem her, zařízení a služeb / obchodních modelů.

Předplatitelé Game Passu se musejí připravit na odchod dalších her. V polovině měsíce se služba rozloučí hned s 8 tituly, včetně několika známých. Největší debata panuje nad odchodem Quantum Break (konzole). Práva na akční adventuru od Remedy má totiž Microsoft, který běžně hry z knihovny neodstraňuje. Proto se spekuluje, zda se náhodou nechystá remaster/remake. Ale pro tuto možnost neexistují žádné důkazy.

Game Pass přijde také o Life is Strange: True Colors (konzole a PC), Tom Clancy's Rainbow Six Extraction (konzole), The Long Dark (konzole a PC), Moonglow Bay (konzole a PC), The Riftbreaker (konzole a PC), The Dungeon of Naheulbeuk: The Amulet of Chaos (konzole a PC) a Panzer Corps 2 (PC).

Všechny tyto hry budou odstraněny 15. 4. 2023. Nicméně v tomto měsíci do předplatného dorazí mimo jiné Minecraft Legends, Coffee Talk: Episode 2, Cassette Beasts a Ghostwire: Tokyo.