Magazín · Novinky · v úterý 2. 8. 2022 18:33
Activision Blizzard nevytváří nic jedinečného, reaguje Microsoft na obavy Sony
Včera jsme vás informovali o tom, jak Sony označila Call of Duty za nenahraditelnou značku, která je natolik zásadní, že ovlivňuje hráče při výběru konzole. Na obavy svého konkurenta reaguje Microsoft, který chce za rekordních 68,7 miliardy dolarů koupit Activision Blizzard.
Majitel Xboxu ve 118stránkovém dokumentu, který obdržela novozélandská obchodní komise, obhajuje akvizici a tvrdí, že Activision Blizzard nevytváří nic jedinečného. V katalogu nemá mít firma žádné tituly, které jsou pro hráče nezbytností nebo na kterých závisí prodeje hardwaru konkurence.
Microsoft nevěří tomu, že akvizice Activisionu Blizzard bude mít nějaký dopad na příjmy jiných firem nebo na konkurenceschopnost trhu. V dokumentu americká společnost kromě Sony zmiňuje čínský Tencent (23krát), Valve, Epic Games, Ubisoft či CD Projekt RED.
Zdroj: ActivisionActivisionu klesají aktivní hráči a příjmy. Vše má zachránit Call of Duty
Microsoft obchodní komisi připomíná, že své exkluzivní tituly má také Sony a Nintendo. Americký gigant se pochopitelně zaměřil hlavně na PlayStation a zdůraznil klíčové tituly v podobě God of War a Marvel's Spider Man z roku 2018, stejně tak The Last of Us a Uncharted. Microsoft připomenul, že Sony vlastní práva na Spider-Mana. Tím nejspíš Microsoft naráží na skutečnost, že Sony umožnila přidat pavoučího muže do PS5 a PS4 verzí Marvel's Avengers, ale už ne do verzí pro PC a konzole Xbox. V dokumentu je také zmíněna exkluzivita Final Fantasy VII Remake od Square Enix.
Microsoft dále zdůrazňuje záměr zpřístupňovat Call of Duty a další populární tituly na platformách Sony až do konce platnosti současných smluv i po jejich skončení. Také slibuje, že podobné kroky podnikne i v případě Nintenda.
Všeobecně převládá názor, že Microsoft současné hity bude chtít vydávat na co největším množství platforem. V dokumentu je totiž uvedeno, že až 82 % příjmů Activisionu Blizzard v roce 2021 tvořily značky Call of Duty, World of Warcraft a Candy Crush.
V neposlední řadě Microsoft uvádí mobilní hry, které mohou i přes menší náklady na vývoj oslovit větší množství hráčů. To vede k tomu, že se o videoherní svět zajímá více společností, zmiňuje se Netflix, Apple, Amazon a Nvidia. Microsoft celkově píše o tom, že pro firmy je snadné vydělat peníze a akvizice Activisionu Blizzard se toho nijak nedotkne.
SONY SE OBÁVÁ, OSTATNÍM JE TO JEDNO
Z dostupného dokumentu vyplývá jedna věc. Zdá se, že největší společnostem v podobě Google, Meta (Facebook), Amazon a Apple je akvizice jedno. Zbytek dotázaných vydavatelů a vývojářů (Warner Bros., Bandai Namco, Ubisoft a Riot Games) v tom nevidí velkou překážku a nemyslí si, že Activision Blizzard má něco jedinečného a vyjmenovávají konkurenční tituly, kterých je velké množství a jsou úspěšné. Za konkurenci pro CoD byly označeny značky Battlefield, PUBG, Apex Legends nebo Rainbow Six.
Regulační orgány v různých zemích by měly rozhodnout nejpozději do konce září letošního roku.