Magazín · Novinky · ve středu 19. 5. 2021 12:12
3D Realms údajně připravuje hru v enginu prvního Half-Life
Informace pocházejí od důvěryhodného zdroje.
Společnost 3D Realms se v poslední době zcela očividně specializuje na všemožné retro kousky, přičemž jeden z jejích nejpříjemnějších zvyků je snaha vzít nějaký klasický herní engine a na něm postavit zcela novou retro střílečku. Díky tomu jsme tu již měli parádní FPS Ion Fury, postavenou na enginu Build, který se proslavil zejména díky nesmrtelné klasice jménem Duke Nukem 3D. Ion Fury se letos v létě dočká rozšíření Aftershock, nezapomínejme ale ani na Wrath: Aeon of Ruin, nacházející se v předběžném přístupu na Steamu a GOG. Na počátku historie enginu, na němž je slibný Wrath postavený, totiž nestojí nic menšího než první Quake od id Software.
Přečtěte si také: DLC pro retro střílečku Ion Fury vyjde letos v létě
Jak se zdá, v 3D Realms s tímhle trendem nehodlají skončit, jelikož se objevily zprávy, že společnost najala několik modderů zodpovědných za modifikace prvního Half-Life, potažmo her postavených na GoldSrc Enginu. Tento engine původně vznikl úpravou Quake Enginu během vývoje Half-Life ve Valve, avšak díky hrám jako Counter-Strike, Team Fortress Classic, Day of Defeat, Gunman Chronicles a samozřejmě Ricochet si řadu let žil vlastním životem a zajímavé mody v něm vznikají dodnes.
Jedním z těchto modů je Half-Life Decay: Solo Mission, předělávka kooperativní odnože PS2 verze Half-Life od studia Gearbox. Autor projektu známý jako Mr. Floyd na Twitteru uvedl, že práce na modu, který vlévá Decay novou krev do žil, musel dočasně zastavit, jelikož ho zaměstnala společnost 3D Realms kvůli vývoji dosud neoznámené hry. Záhy se Twitterem začaly šířit informace, že ze strany 3D Realms došlo k zaměstnání ještě minimálně jednoho moddera známého díky modifikacím prvního Half-Life a dokonce Chucka Jonese, veterána z dob vývoje slavné prvotiny Valve. Jones byl zodpovědný zejména za design řady postav a nepřátel, včetně samotného Gordona Freemana.
YouTuber Tyler McVicker, který již několikrát přišel s víceméně správnými zákulisními informacemi spojenými nejen s tvorbou studia Valve, nakonec na Twitteru přímo prohlásil, že společnost 3D Realms najala Chucka Jonese kvůli práci na projektu využívajícím engine GoldSrc. McVicker se v takových případech obvykle (toto slovo si prosím pomyslně několikrát podtrhněte) nemýlí, a tak se ihned začaly rojit spekulace ohledně toho, o jakou hru by se mohlo jednat.
S ohledem na historii 3D Realms se samozřejmě nabízí Duke Nukem, práva na něj však aktuálně drží Gearbox, takže je mnohem pravděpodobnější možnost, že půjde o další projekt ve stylu Ion Fury a Wrath: Aeon of Ruin - novou retro střílečku postavenou na starém, klasickém herním enginu. V tuto chvíli však můžeme pouze spekulovat o názvu, tematickém zaměření, datu vydání a oznámení nebo o studiu, které může hru reálně vyvíjet (Ion Fury má na svědomí studio Voidpoint, Wrath vytváří KillPixel). Jisté je snad jen to, že pohled na engine prvního Half-Life a Counter-Strike v novém komerčním projektu určitě potěší zrak nejednoho veterána, obzvlášť v případě, že půjde skutečně o střílečku inspirovanou prvním tažením Gordona Freemana.