Slyšíte ty pompézní trumpety ohlašující příchod nového, vlastně již měsíc vydaného a brutálně nadupaného dílu závodní série WRC 9? No, pokud si pustíte videorecenzi, pak je uslyšíte, protože jsem si je do tohoto scénáře vynutil. Sám totiž uznávám ze závodních her pouze ty, kde během každého kola můžu zajet minimálně 666 civilistů, nebo kde alespoň mohu rozmlátit auta všech ostatních spolujezdců naprosto na padrť.

WRC 9 takovou hrou není, již v tom honosném názvu můžete vyčíst slova World Rally Championship, které vám bez okolků naznačují, že se nejedná o klasickou závodní hru. Tato má totiž oficiální licenci na světové rallye. To mimo jiné znamená, že se jedná o de facto úplně stejnou hru jako WRC 8, WRC 7, WRC 6 a tak dále. S trochou nadsázky se tak dá říct, že jsme podrobnou recenzi již připravili rok zpět, ale my se teď pojďme turbo rychle podívat na to, co devátý díl nabízí. 

Na začátku jsme trochu žertovali, nicméně hra nabízí několik módů, vypíchnu klasickou kariéru, ostatní módy zní v podstatě vychází. Jsou zde na výběr kategorie, pokud jste já, vyberete tu jednodušší. Vyšší se vám pak v kariéře stejně jednou nabídne a nabízí náhon na všechny čtyři, výkonnější a obratnější auta a tak dále. V kariéře pak máte jakousi správu managementu a vašeho týmu, nepostřehl jsem však, že by to mělo nějaký zásadní vliv.

V kalendáři si vybíráte události od historických vozů, po kondiční jízdy až po samotné rallye s vaším autem. Každý vůz se samozřejmě jinak chová, záleží na typu auta, i na vozovce samotné a je třeba s tím počítat… hlavně v zatáčce, když to do ní pošlete s plným plynem a místo zatočení skončíte ve stromu

No a oproti osmičce hra nabízí tři nové rallye lokality a více klasických vozů. Pro nové hráče je tak tento díl ideální. 8 z 10.

Přečtěte si také: Codemasters získali licenci na WRC. V roce 2023 od nich vyjde první hra