Pokud vám doma někdy říkali, že si nemáte hrát s jídlem, tak ve hře Inbento vám to nikdo zakazovat nebude. Na tom přece jenom celá hra stojí. Když se totiž dostanete do kočičí kuchyně inspirované japonskou kulturou, je o zábavu postaráno. Dokážete tedy obtočit vaše mozkové závity kolem této chutné hříčky?

Inbento je relativně krátká logická hra, ve které na vás čeká celkem 127 úrovní se stupňující se obtížností a dohrání vám tak zabere okolo pěti hodin. Zakládá si na japonském bentóbako – krabičkách na jídlo, do kterých se jídlo dává do předpřipravených přihrádek. Do těch můžete dát například rýži, ryby, zeleninu nebo sojovou omáčku. V Inbento tak děláte naprosto to samé, avšak vaše přísady reprezentují barevné bloky. Tyto bloky přicházejí na spodní liště ve skupinkách. Pokud máte tři bloky u sebe, musíte je tam dát najednou a nemůžete měnit jejich pořadí, ani uskupení. Jakmile ale v krabičce jsou, dostáváte nové možnosti. Některé bloky můžete překrýt jinými nebo jimi postupně otáčet.

Ze začátku je cíl jednoduchý, složit jídlo do krabičky podle zadání, které se vám vždy ukáže v kuchařce v rohu obrazovky. Když se dostanete o něco dál, tak už budete muset začít přemýšlet i s dalšími typy bloků. První odemknuté bloky jsou skupinky jídel, s nimiž nelze otáčet. K nim se brzy poté přidají bloky, se kterými můžete dvě políčka mezi sebou prohodit. Jedna z funkcí, jež vám bude zpřístupněna, je možnost uložit si určitý počet polí, která budete moci později znovu vložit do krabičky. Za zmínku také stojí možnost klonování, za kterou by se nemuselo stydět ani Star Wars.

V některých úrovních se nám podařilo splnit zadání bez použití všech bloků. Bohužel hra počítá s tím, že musíte využít všechny ingredience a bez toho vás dál nepustí. Holt, plýtvat jídlem se nemá. Musím ale vytknout trochu nevyváženou obtížnost. Občas se stane, že najednou projedete několik úrovní, ani nemrknete a za chvíli jste na další zaseklí na několik minut. Naštěstí existuje možnost v každé kapitole přeskočit celkem dva levely, což hru trochu ulehčuje.

Celou hrou vás bude doprovázet jemná hudba na piano, která krásně podkresluje celou atmosféru hry. Můžete se tak uklidnit a pomalu si promyslet další krok, aniž byste měli pocit, že na vás někdo spěchá. Přece jenom připravujete jídlo, a to si má člověk užít, takže se nemusíte stresovat.

Zvukové efekty jsou taktéž velmi jednoduché a krom klapnutí, které uslyšíte při položení nových bloků, a finálního zvuku oznamujícího, že jste úspěšně splnili úroveň, se toho moc nedočkáte. To ale není na škodu, protože to dále přispívá k minimalismu celé hry, který nám vyhovoval.

Když už mluvíme o minimalismu, pojďme se přesunout na vzhled jídla samotného. Začínáme jednoduše. Bílý blok je rýže, růžový blok je losos, postupně se ale začnou přidávat další a další přísady, od salátů, po vajíčka, a je tak sice snadno rozeznatelné, který blok je který, avšak kdybyste si chtěli dané přísady najít v reálném životě a o japonské kuchyni toho moc nevíte, měli byste problémy zjistit, co je co.

A pro koho vlastně to jídlo skládáme? V první části hry se vžijeme do role kočičí mámy, která připravuje svačinu svému synovi. Kočičí kluk postupně s tím, jak hrajeme roste a později se od matky odstěhuje a osamostatní. Tento příběh sledujeme pomocí obrázků. Ty se nám odhalí po každé odehrané kapitole, kterých je dohromady čtrnáct.

Jeden z důvodů, proč vše běží tak plynule a hezky, bude možná to, že se jedná o port z mobilních telefonů na konzoli. A na Xboxu Series X očividně jede naprosto plynule bez jakýchkoliv záseků, ale to se tak nějak dalo čekat. Co už ale nemusí být tak očividné, je ovládání. V žádný moment nemáte pocit, že by vás ovladač nějak omezoval a jak vybírání, tak umisťování bloků funguje naprosto bez problémů. Ačkoliv je dobré se zamyslet nad tím, jestli byste takovou hru na konzoli chtěli hrát. Přece jenom je občas lepší takovéhle hry mít na cestách a jednou za čas si odehrát pár těch úrovní, zatímco čekáte na autobus nebo během toho, co jste na záchodě. My vás soudit nebudeme.

Na závěr akorát řekneme, že Inbento je zajímavá logická hra, kterou můžeme doporučit. Vše jede, jak má a obtížnost jednotlivých hádanek vám postupně pořádně zavaří mozek. Příběh sice není nijak neuvěřitelný, ale nijak nepřekáží a jedná se tak o krásnou, jednoduchou hříčku, která dokáže zabavit na několik hodin. Za tým Indiana doporučujeme na 7 bodů z 10.