Round one fight! Drsný hlas oznamující začátek nového kola zápasu o osud říše lidí je zpět a my se konečně a my se na něj můžeme dopodrobna podívat. Studio NetherRealms nám přináší Mortal Kombat 11 a nutno říct že z velkou mírou sebedůvěry. Představováním jednotlivých charakterů jsme byli bombardováni celé týdny před samotným vydáním hry a autoři se nebáli předem ohlásit ani světové multiplayerové klání s prize poolem o výši několika milionů a to ani nemohli tušit, jestli to vlastně bude chtít někdo kompetetivně hrát. Já ovšem věřím že bude, dopředu mohu říct, že Mortal Kombat 11 patří k tomu nejlepšímu, co jsme zatím v celé sérii viděli, i tak tu ovšem najdeme pár škobrtnutí, o kterých si musíme povědět.

Brutální kampaň

Příběh začíná přesně tam, kde předcházející díl skončil. Starší bůh Shinnok byl poražen a Raiden, ochránce říše lidí, který kvůli předešlým událostem stále více podléhá své temné straně, se rozhodl vyslat dalším starším bohům jasný vzkaz, aby lidstvo již nechali na pokoji. Tato dekapitace ovšem nemohla zůstat nepovšimnuta a balanc mezi dobrem a zlem se rozhodla napravit samotná ochránkyně času a strůjkyně osudu Kronika. Vysvětlovat dál jednotlivé příběhové nuance v zásadě postrádá smysl, je to přitažené za vlasy více než Smrtonosná past a to je přesně to, proč máme Mortal Kombat rádi. Tenkrát je vše ovšem obohaceno o to, že se naruší časoprostorové kontinuum a to umožňuje vzájemné setkání velmi nečekaných charakterů.

Je to ovšem v každém případě pecka. Kampaň vám zabere něco přes 5 hodin čistého času a rozhodně se při ní nebudete nudit. Příběh samotný ovlivňovat samozřejmě nelze, ale alespoň si občas budete moci vybrat mezi dvěma charaktery pro následující zápas a už nebudete ani zdržováni otravnými quick-time eventy. Ocenit také můžeme napojení filmečků na gameplay, které je naprosto plynulé a průchod kampaní tak připomíná spíše interaktivní film. A filmovost je zvláště podpořena i vynikající prací na grafické stránce hry, mimika postav, barevná kompozice okolí a i úroveň detailů je naprosto dechberoucí, tedy pokud se budeme stále bavit o kampani, která má samozřejmě omezené množství scén. Kvalita jde ovšem rapidně dolů po návštěvě krypty.

Miliardy doplňků

V té na vás jako dříve čeká řada artworků, doplňků, skinů či úvodních filmečků k volným zápasům. Tentokrát ovšem nejde o krokovací dungeon jako posledně, ale dostanete úplnou volnost pohybu. Tohoto si samozřejmě vážíme, jen vývojáři mají s touto kamerou asi méně zkušeností a občas to tak vypadá snad až moc levně. To ovšem na krytpě stále není to nejhorší, zběžným pohledem si totiž můžete všimnout, jak strašlivé množství truhel ve hře je. K jejich otevírání budete potřebovat dohromady tři různé měny, které můžete sbírat v dalších módech hry a to vás pak přiblíží k zaslouženým odměnám. Každá z 25 hratelných postav má totiž v nabídce něco kolem 60 různých skinů a i dalších doplňků. Počet sesbíratelných věcí tedy jde do tisíců a i když jich v každé truhle naleznete několik, vysbírání všech působí jako téměř nemožný úkol a to i pro ty nejtvrdší grindery. Jeeenže....no a co?

Jedná se o otravnou věc, kterou v plných hrách vidět rozhodně nepotřebujeme? Ano!Je frustrující vědět že šance získat ten jediný skin který skutečně chcete se blíží výhře v loterii? Rozhodně!Ovlivňuje to nějak jádro hry, zábavnost a bojový model? Mno, vlastně ne.

Je to boj

Sekvence kláves pro provedení fatalit si můžete najít na internetu, postavy máte odemknuty všechny od základu s čestnou výjimkou Shao Kahna pro předplatitele a Frost, kterou odemknete ve třetině příběhu a veškeré pohyby a speciální schopnosti postav jsou také zdarma. Mikrotransakce na vás také nikde pořádně nevykukují a osobně mohu hře těžko vyčítat, že k dobrému základu přidala grind, který mne může odměňovat při občasném hraní třeba dva roky, jen je třeba se mít napozoru a doufat že NetherRealm se příště nepokusí do mikrotransakčních praktik pustit ještě hlouběji. Samotný boj je totiž dobrý a snad bych si dovolil říct, že možná i nejlepší zatím představený. Frenetické mačkání kláves už zde totiž není rozhodující a je potřeba trošku taktizovat. Jakmile se totiž přesunete z kampaně do věží, uvolní vám hra ruce co se speciálních pohybů týče. Budete si moci sami vybrat, jaké z předpřipravených schopností bude vaše postava mít a tím budete ovlivňovat jak její silné, tak slabé stránky. To je jednoznačné plus, jedinou výtkou je, že editace postav je na můj vkus poněkud moc zanořena v menu. Konzolisté jsou na to snad zvyklí, ale pro hráče na PC je to nezvyklá otrava, zvláště když něco funguje myší a něco jiného zase ne.

Další novinkou, co se soubojů týče jsou takzvané Fatal blows, velmi drastické útoky, které můžete použít jen pokud vaše zdraví klesne pod 30 a také pouze jedenkrát za celý zápas. Právě tyto útoky nahrazují staré renrtgenové chvaty a poskytují nám detailní vhled do anatomie postav. Důležitá jsou ovšem také komba a posilněné útoky, v levé spodní části monitoru si můžete povšimnout jednoho útočného a druhého obranného baru, které indikují, kdy máte nárok co dělat. Právě kvůli řetězení různých útoků a správnému načasování ovšem důrazně doporučuji projet si ve hře tutoriál, v Mortal Kombat 11 je totiž skutečně obsáhlý a ačkoliv není nutné ho projet pro prosté zvládnutí kampaně, důrazně to doporučujeme, pokud se nechcete mlátit jen za vesnickou ligou. V multiplayeru vám totiž chybu nikdo neodpustí a ve věžích zrovna tak.

Když už jsme ovšem u věží, měli by jsme zmínit, že tu jsou tentokrát dva různé typy, při čemž oba nabízí tu správnou výzvu. Klasické vám při vítězství nabídnou krátký filmeček s epilogem pro každou postavu a takzvané Věže času Vám zase nabídnout lepší sběr některé z asi 4 herních měn a také nestandardní výzvy a úkoly.

Zhodnocení

Mortal Kombat 11 je perfektním dílem série, který klasické prvky hry pozvedá na vyšší úroveň. Můžete mu vyčítat, že působí o chlup méně brutálně než předcházející díl, nebo že v některých bodech připomíná trochu mobilní hru, základ je ovšem čistý, polishnutý a zábavný. Pro fanoušky série se tak jedná o „must have“ titul, za jehož kvalitu dávám ruku do ohně, ale přesto nemohu jen tak přivřít oči nad tím, že poslední díl série v mnohém připomíná free2play hru, plně hrazený produkt. Proto za redakci Indiana udělujeme 7 z 10.