Loot River je akční hra s prvky Tetrisu, jak tomu lidé rádi říkají, a něco na tom je. Nejen, že se budete muset probíjet hordami nepřátel, ale budete při tom ještě muset posouvat bloky, abyste se dostali dál. Nápad je to zajímavý... ale jak to nakonec vyšlo?

Jakmile poprvé dostanete ovládání, dojde vám, že tohle není hra, která na vás bude hodná a po krátkém tutoriálu dostanete pořádně přes papuli. Tedy nemusíte, pokud víte, co děláte, ale ve většině případů umřete hned jak k vám přijde první boss. A to je ten moment, kdy se stanete nesmrtelným, tak trochu. A podobně jako v mnoha dalších rogue-lite hrách, umřít sice můžete, ale poté se probudíte a dostanete možnost to zkusit znova, jako by se nic nestalo. Akorát svět bude jiný, než předtím. Ano, je to jedna z těch her, kde se snažíte znovu a znovu, dokud se nakonec nenaučíte, jak na to.

Na začátek pojďme vyzdvihnout tu první velkou věc. Posouvání bloků, které je v této hře skutečně obří částí. Každý ostrůvek, na který stoupnete, můžete posouvat, což vytváří nové zajímavé možnosti, co se boje týče. Samozřejmě stále můžete jako šílenci s máchajícím mečem vběhnout do nepřátel a prostě je vyzabíjet. Nebo můžete zůstat bezpečně na svém ostrůvku a posouvat se tam a zpátky, abyste jednoho po druhém tu nepříjemnou havěť odstranili. Jsou tu ale i nepřátelé, kteří se vám v tomto stylu pokusí zabránit. Jedni hází bomby na dálku, druzí dosáhnou i přes mezeru a ti poslední s vámi sice sami nebojují, ale magií dokážou zamknout ostrovy u sebe, takže je musíte nejdříve zabít, než se budete moci posunout dál a celkovému nápadu s posouváním bloků dávám palec nahoru. Funguje to hezky a je to něco, co hru vážně ozvlašťnuje.

Posouvání bloků je ale jenom jedna část, a tou druhou je samozřejmě boj a ten teď funguje dobře, avšak na začátku tomu nebylo. Teď je rozhodně dobré zmínit, že od začátku mého hraní si hra prošla mnoha úpravami, které ji silně vylepšily a věřím tomu, že se bude zlepšovat dále.

Po vzoru mnoha dalších her zde máme rychlý útok, těžký útok, možnost odražení zbraně nepřítele stisknutím tlačítka ve správnou chvíli, abyste poté mohli zasadit masivní ránu, a úskok. Úskok je jedna z těch věcí, kterou budete potřebovat pořád, jinak rychle skončíte pod kudlou a i úskok je jedna z těch věcí, která byla ze začátku pořádně upravena. Ačkoliv v první verzi byl úskok trhavý a nepříjemný. V nejnovější verzi je přesně tak plynulý a precizní, jak jsem původně chtěl. Loot River je jedna z těch her, která je s každým patchem lepší a lepší a ano, někdo by mohl namítat, že všechny úpravy tam měly být již před vydáním, ale patche přišly rychle, vývojáři očividně poslouchají, co si hráči myslí a to je dobře.

Nicméně když spojíte boj a posouvání bloků, dostanete ještě jednu malou věc. Velmi nepříjemné ovládání na klávesnici. Tohle je jedna z těch her, která funguje mnohem lépe na ovladači a na klávesnici dochází k několika problémům. Vzhledem k tomu, že WASD slouží k pohybu a šipky k posouvání bloků, máte obě ruce tak trochu konstantně zabrané. S tím, že mezerník je úskok, SHIFT je blokování a Q a E jsou útoky, rychle vám dojde, že vám trochu chybí nějaký ten prst navíc. Protože jak možná víte, když mačkáte A, abyste šli doleva, je trochu těžké zmáčknout Q. Takže prostě ovladač se silně doporučuje.

Jakmile jste tedy oživeni a znemrtvěni, dostáváte se do základní části. Malého kruhu přátel, který se postupně rozšiřuje a můžete si nakoupit, podpořit místního barda, vylepšit si další pokus nějakým tím artefaktem nebo si nechat zdvojnásobit lektvary. První velkou věcí jsou vylepšení do hry, která vám mění další průběh hrou. Některé málo, jiné více. Některá vylepšení oslabují nepřátele, jiná jim berou určité schopnosti, které nahrazují jinými. Jako například vylepšení, které bere nepřátelům jed, jež jinak vypouštějí při každém zásahu a přesouvá ho do jejich dýky. Takže vás naopak otráví jenom, když oni zasáhnou vás a ne vy je. Jsou tu ale i vylepšení, která vám otevírají nové bosse. To je teprve to zajímavé, co nakonec budete chtít.

Jakmile si se všemi řádně pokecáte a dostanete náznak příběhu, můžete se vydat na cestu a šance jsou, že první část zvládnete. Ale tam přichází další problém. V první části toho popravdě moc nenajdete. Takže poprvé na to budete sami s vaší základní výbavou a čtyřmi lektvary. Lektvary si ale můžete ubrat. Před každou vaší cestou potkáte Soapa, kterému můžete dát libovolný počet lektvarů. Pokud mu dáte čtyři svoje lektvary, budete muset projít celou první část bez léčení, ale do druhé části pak na vás bude čekat lektvarů osm. Nebo si můžete hladově všechny lektvary nechat, nevyužít ani jeden, a do druhého kola půjdete jenom se čtyřmi. Je to jednoduchá logika, která ale má svůj háček. To jsou skutečně vaše jediné lektvary. Později jsem tedy našel vylepšení, které mi dávalo jeden extra lektvar do začátku navíc, takže jsem začínal s pěti, ale to je všechno. Jediný způsob, jak získat další lektvary, je nechat si je zdvojnásobit

Nedají se koupit, nedají se najít, nic, a to je tak trochu otravné. Bylo by fajn mít možnost si lektvary po cestě koupit, nebo je náhodně najít v truhlách. Ani zdaleka to ale není ten největší problém. A teď se to začne bohužel trochu nabalovat jako sněhová koule, protože hned v první části si možná všimnete další věci. Sem tam, když budete mít štěstí, najdete nějakou tu věc. Samozřejmě můžete najít zlaté mince, které můžete použít ke koupi předmětů u obchodníka, ačkoliv to jsem já nikdy neudělal, anebo je vrazit do barda, abyste podpořili jeho umění. Sem tam najdete nějaké to vylepšení, které vám může dát například prsten, který vám přidá dva body k síle, nebo třeba předmět, který vám dá minci pokaždé, když dostanete ránu. Problém ale je, že většina těchto předmětů mi přišla dost... neužitečná, a tak jenom prsteny, které přidávaly staty, byly nakonec ty, co jsem chtěl.

Další věci, které můžete najít, jsou i zbraně, zbroje a klobouky či helmy, z čehož každá dává něco jiného. Jak zbroje, tak klobouky se od sebe liší, některé poskytují dobrou ochranu proti útokům, zatímco jiné vás před seknutím neochrání, ale zase vám vylepší úskok nebo rychlost pohybu.

Je důležité zmínit, že můžete najít pouze věci, které jste si předtím odemknuli, na což používáte další herní měnu, Knowledge. Ze začátku to bylo však extrémně pomalé, protože jste po smrti o všechen Knowledge přišli, avšak s postupnými updaty teď přijdete pouze o půlku a navíc můžete nyní do předmětů a magie část investovat rovnou. Je zde však možnost získat předmět, který nemáte odemčený, a to u postavy jménem Callum, což je podivné monstrum, které je ale přátelské a výměnou za například všechny lektvary nebo všechen Knowledge a další důležité věci vám dá vážně dobrou zbraň, což je obchod, nad kterým se vyplatí zamyslet.

Když ale tohle všechno dokážete přežít, dostanete se k bossovi. Gwen, the Matron, která je extrémně těžká, pokud nemáte štěstí a pokud váš meč není dostatečně silný. Ve verzi, kterou jsem hrál prve já, jsem trochu narazil, ale pak jsem našel možnost, jak tohoto bosse trochu podvést. Stačilo jezdit ostrůvkem tam a zpátky a byl jsem nezranitelný. Problém ale byl, že jsem ubíral jeden život s každým seknutím, což trvalo vážně dlouho. A původně jsem nevěděl, že se to tak nemá dělat. Chvíli jsem myslel, že mám jít nahoru, ale neměl jsem. A s novým patchem již je nahoře jedovatý mrak, který jasně dává vědět, že to není, kam máte jít. Ve skutečnosti máte nalákat Gwen, aby chytila váš ostrůvek, a pak ji teprve sekat do rukou. Ale vzhledem k tomu, jak agresivní je chycení ostrůvku a poté bodání kolem, nečekal jsem, že to je způsob, jak ji porazit. Takže si říkám, jestli by nebylo lepší, kdybych jinak do rukou nedával žádné poškození, aby bylo jasně očividné, že to není ten způsob, jak se to má dělat.

Další věc navíc, kterou musím nyní zmínit, je i jednoduchý mód, který se dá zapnout v nastavení. Ze začátku byl lehký režim jenom o trochu jednodušší, protože nepřátelé byli o trochu slabší, ale nyní s novým updatem zažil kompletní předělání. Nyní dovoluje přerušit útok kdykoliv chcete, zatímco v normální verzi to jde jenom s určitou zbraní, a především přidává možnost plně se vyléčit, pokud dostanete nový level. A to je popravdě vážně super, a tak teď dává lehký režim skutečně možnost, aby si hru užilo větší množství lidí.

A ačkoliv mělo Loot River původně dostat nižší hodnocení, díky rychle vydaným patchům ho teď musím změnit

Loot River je lepší a lepší a mnoho věcí bylo opraveno a věřím, že bude dále vylepšeno. A to, jak se vývojáři postavili ke kritice, je skutečně skvělé a je vidět, že chtějí, aby jejich hra byla vážně dobrá. Grafika vypadá skvěle, hudba skvěle podtrhává atmosféru, někteří bossové jsou vážně zajímaví a používání bloků k pohybu je úžasné a dává pocit volnosti a rychlosti. Občas pozastavené tím, že musíte bloky přesouvat tak, abyste se dostali dále. Boj s nepřáteli je těžký, ale v tuhle chvíli už se zdá i spravedlivý a doufám, že zbývající malé nepříjemnosti budou dále vyřešeny.