Od zrodu Kirbyho ve hře Kirby’s Dream Land z roku 1992 už tahle růžová roztomilá koule stihla spořádat ledacos. Od celých stromů, přes tisíce nepřátel, od kterých přebírá schopnosti, až po mohutné dorty o velikosti kontinentu. Postupem času se z Kirbyho stala opěvovaná série plná dobrodružství, konzumace a zábavy. Objevil se například v desítkách 2D skákaček, pinballu a přidal se i do Smash Bros. Celou dobu tu ale stále byla pro Kirbyho sérii jedna velká neznámá. Doposud se totiž Kirby ve svých hrách převážně hýbal pouze ve dvou osách i přesto, že valná většina titulů vyšla ve 3D. Nebylo na tom ovšem nic špatného. To, co Kirbymu vycházelo od začátku série, se postupně zpestřovalo a expandovalo na různých platformách. Když ale svůj výkřik do 3D zažili Mario i Zelda už na začátku tohoto století, bylo vcelku na čase udělat tento krok dopředu i pro Kirbyho.

Vítá vás tedy Kirby and the Forgotten Land na Nintendo Switch! Plně třídimenzionální adventura, která nabízí pestré úrovně, malebnou grafiku a nové schopnosti z nového repertoáru bizarních objektů, jež Kirby jako vždy spolyká raz-dva. A že jsou to tentokrát opravdu divnosti. Připravte se na přeměnu v dopravní kužel, žárovku, obrovské schody nebo auto. Pokud by vám nebylo jasné, proč by Kirby jedl všechny tyto věci, je to proto, že z čehokoliv, co spořádá, dostane odpovídající schopnosti. V předchozích dílech bylo normální vdechnout nepřítele s mečem nebo s bombami a poté celou úroveň mít možnost útočit přesně tak, jak nepřítel. S autem tedy budete moct cestovat skrz nové obrovské úrovně a napřiklad schody vám umožní dostat se na skrytá místa, když je poté vyplivnete tam, kde jsou potřeba.

Příběhově nejde o nic nového. Na začátku si žijete v klidu v Dream Landu spolu s bezmocnými kreaturami zvanými Waddle-Dees a najednou se v nebi objeví obrovská trhlina, která vcucne všechny včetně vás do nového neznámého světa. Postupně tak odhalujete, kdo za to může a hlavně v průběhu celé hry zachraňujete Waddle-Dees, které někdo ihned po transportu uvěznil a teď je drží v každé úrovni.

Po herní stránce ale tento díl působí neskutečně svěže. I přesto, že jiné série skok do otevřeného 3D prostředí udělali už dávno. Je tu zkrátka něco na jádru Kirby her, co stále dělá Forgotten Land výbornou a originální hrou. Máte velkou volnost nejen v jednotlivých úrovních, ale i mimo ně, když jste v overworld mapě, kde si vybíráte, kam jít. Hlavní postup hrou je samozřejmě lineární a postupně si odemykáte další a další lokace v obrovském hubu. Mimo to na vás ale čeká i vaše vlastní městečko, které se postupně rozrůstá zatímco zachraňujete Waddle-Dees. S rostoucím počtem zachráněných se vám městečko rozrůstá o nové budovy, ve kterých si můžete vylepšovat schopnosti, hrát nové minihry a podobně. Často na vás mezi normálními levely vyskočí i boční aktivita ve formě časové výzvy. V nich se musíte ujmout specifické schopnosti a do časového limitu doběhnout do cíle. Za odměnu vás pak čekají různé předměty, které vám umožní permanentně si vylepšit své dovednosti, což je mimochodem pro tuto sérii naprostá novinka.

Mimo městečko a boční aktivity jsou tu tedy samozřejmě i hlavní úrovně, ve kterých je opravdu třetí rozměr znát. I přesto, že je každý level lineární a do cíle vede vždy jen jedna cesta, v každém je nepřeberné množství aktivit, díky kterým zachráníte mnohem více Waddle-Dees. Jsou tu skryté cestičky k tajným částem úrovní. Jsou tu dobrovolné výzvy, které vám hra ani předem neřekne, ale samotný level design vám je zkrátka sdělí tak nějak sám. Často jde o to projít úrovní trochu jinak. Třeba bez použití specifické schopnosti, bez poškození a podobně. Ale nebojte, rozhodně to není kryptické a zbytečně tajnůstkářské. Pokud na danou výzvu přijdete sami, hra vám dá vědět a dostanete zachráněného Waddle-Deeho. Pokud ne, tak se vám na konci úrovně vždy odhalí jeden úkol. Můžete tak jít zpět do levelu a zahrát si ho trošku jinak. To skvěle přidává na znovuhratelnosti a samotné úrovně nejsou nijak dlouhé, takže ani nevadilo projet si to samé místo třikrát za sebou s trochu jiným přístupem.

Tento zmíněný dobrovolný obsah je tu víceméně jako náhrada za obtížnost. Kirby and the Forgotten Land je relativně jednoduchá hra. Vývojáři se snažili zpřístupnit tuto hru i nejmladšímu publiku, a tak tu pro nejmenší prcky máme „Spring-Breeze“ mód, ve kterém má Kirby jednoduše obrovský život a nepřátelé tak moc neútočí. Zároveň mohou také prostě jít dopředu a projít úroveň bez žádných dodatečných výzev. Kamera navíc nepotřebuje žádnou manipulaci ze strany hráče. Sama se otáčí podle toho, co se zrovna děje na scéně.

Je tu dokonce i možnost hrát ve dvou a můžeme potvrdit, že se jedná o jeden z pořádnějších co-op módu. Často je totiž mód pro dva hráče vcelku zavádějící termín. Například v Mario Odyssey pouze hrajete za čapku Maria. V Captain Toad jste pouze kurzor na obrazovce. Tady sice nejste druhý Kirby a nemáte možnost absorbovat schopnosti, ale jste vcelku bojeschopný Waddle-Dee s oštěpem.

Kirby and the Forgotten Land vypadá naprosto úchvatně na Nintendo Switchi a snímky se často drží i na šedesáti. U první lokace jsme trochu pochybovali, jelikož jde převážně o zarostlé budovy ve velkoměstě. Postupně se ale podíváte na mnohem pestřejší a barevnější místa. Co se týče hudby, jedná se o geniální mix mezi novými skladbami a nostalgickými peckami, které dostaly trochu modernější pojetí.

Tento úvod Kirbyho do 3D světa dopadl na jedničku a není tu moc k vytknutí. Je tu obsah pro všechny. Přizpůsobený mód pro nejmladší i dobrovolné výzvy pro starší. Několik pestrých světů, malebná grafika a alespoň pro nás zhruba 20 hodin obsahu. Místy nám ale přišlo, že hra se schválně drží na uzdě a bojí se plně využít některé koncepty. Přece jen jde teprve o premiéru ve 3D. Začíná tu tedy potencionálně skvělá 3D série s novými a inovativními nápady. Za tým Indiana si hra odnáší 9 z 10.