Občas nás hra, tak moc pohltí, že doslova splyneme s jejím světem. Žijeme v něm, podrobně ho zkoumáme. A přitom zkoumání občas narazíme na detaily, které nám nedají spát. Dáme je do souvislosti s něčím jiným a najednou tu máme teorii. Ale někdy to není jen teorie, někdy jsme si ty drobky poskládali opravdu správně a vývojáři nám později i dají za pravdu. To je případ těchto sedmi teorií.

Sponzorem epizody je disk Samsung 9100 PRO Series.

SUPER MARIO BROS. 3 – HERNÍ SVĚT JE JEVIŠTĚ

Třetí Super Mario je jeden z nejoblíbenějších dílů série. Nic na tom nezmění ani fakt, že to je celé jenom hra. Divadelní hra. Indicie nás praští do očí už od prvních momentů. Titul doslova začíná otevřením červené opony. I celé herní prostředí je následně koncipováno jako jeviště. Věci jako nápisy nebo plošiny buď visí z vrchu, nebo jsou velkými šrouby přidělány na pastelové pozadí. Jde prostě o kulisy.

Celá stylizace hry se tak razantně liší od ostatních, že hráč má celou dobu podivný pocit jinakosti. Možná tentokrát náš statečný instalatér nezachraňuje houbové království. Třeba ho už zachránil a my sledujeme hru na jeho počest. Třešničkou na konspiračním dortu jsou pak kostýmy, které měly v tomto díle premiéru. Mario se může v mžiku změnit v mývala nebo žábu, stačí se jen převléknout. Jako v divadle.

Dlouhá léta ale nic nebylo potvrzeno, byla to pouhá teorie. V roce 2015 se k ní ale na Twitteru vyjádřil sám Shigeru Miyamoto. Na otázku, zda to všechno byla jen divadelní hra, odpověděl jednoduchým, ale rázným „ano“.

ROCKET LEAGUE - VEJCOLIDI

Rocket League je skvělá zábava plná aut a fotbalu. Jenže někdo ty auta taky musí řídit. Ono to není jen tak, auta skáčou, lítají, vráží do sebe, to by člověka rychle zlikvidovalo. No ale oni je možná neřídí lidé. Respektive obyčejní lidé.

Už dlouho jsme mohli v hledišti vidět vajička. Někdo si může myslet, že jde jen o placeholder, aby mohli vývojáři soustředit výkon, tam kde je potřeba. Ale někteří fanoušci se toho chytli a řekli si, že svět Rocket League je obýván vejcolidmi. Ono to není až tak neuvěřitelné, však jeden člověk, co vypadá jako vejce nám i šéfuje.

Vajcolidnou teorii potvrdili sami vývojáři přímo ve hře. V jedné z DLC map jménem Farmstead jsme totiž mohli najít billboard kapely Mitchell and the Gang. Jeden krátký pohled na plakát stačí k zjištění, že jde o vajca s nástroji. To nám jasně říká, že vajca prostě musí být všichni obyvatele světa Rocket League. Tak snad se v těch autech nerozbijí.

SONIC 3 – MICHAEL JACKSON NA SOUNDTRACKU

Michael Jackson a ježek Sonic jsou dvě celebrity, které jsou spolu provázané více, než většina lidí ví. Už u vzniku modrého hrdiny mu sloužil král popu coby inspirace - jeho červené boty vychází z kontrastu červené a bílé na Jacksonově albu Bad. I soundtrack skrývá nejednu podobnost s jeho tvorbou. Tak velkou, že si někteří fanoušci říkali, že Sega šla rovnou ke zdroji a na soundtracku k třetímu dílu pracoval přimo Michael.

Jmenovitě se jedná například o soundtrack ke Carnival Zone nebo píseň k závěrečným titulkům. Zde Jacksonovi fanoušci našli mnoho podobností s některými jeho slavnými písněmi. Není to ani nijak nerealistické, Jackson se nechal slyšet, že je Sonicovým fanouškem, navíc se Segou spolupracoval na jeho hře Moonwalker.

Jenže jeho jméno v titulcích Sonica 3 nenajdeme. Sega jako taková jeho zapojení nikdy nepotvrdila, protože během produkce hry, Michael Jackson začínal být obviňován ze zneužívání dětí. Sega od něj chtěla pochopitelně dát ruce pryč. Nebo alespoň to je jedna verze. Ta druhá říká, že Jackson nebyl spokojený s kvalitou zvuku soundtracku a tak chtěl být s titulků vyškrtnut.

O léta později se ale vyjádřili další skladatelé hry, kteří skutečně potvrdili, že Michael Jackson na soundtracku pracoval. Sega sice stále mlčí, ale svědectví máme dost na to, aby se z této teorie stal fakt.

B.J., DOOMGUY A KEEN JSOU JEDNA POKREVNÍ LINIE

Id Software za dobu svého působení vytvořil plno klasických her s ikonickými hrdiny. Doomguye a B.J. Blazkowicze zná každý, kdo někdy vystřelil z digitální brokovnice. Commandera Keena spíše pamatují hlavně staromilci, i přesto se jedná o důležitého protagonistu v tvorbě id Software. Tito tři stateční bojovnící jsou si lecčem podobní. Všichni se umí ohánět zbraní a nebojí se být po kolena v mrtvých. Ať už jde o mrtvoly mimozemšťanů, nácků, nebo démonů. Navíc nemůžeme úplně přehlednout i vizuální podobnost mezi BJem a Doomguyem. To všechno stačilo k tomu, aby vznikla teorie, že minimálně tihle dva jsou příbuzní.

No a na konci roku 2017 to přestala být teorie. Nejprve John Romero tweetnul fakt, že postava BJ byla založena na Commanderu Keenovi, vlastním jménem Billym Blazeovi. Na to se chytly fanoušci a začali se vyptávat na zmíněnou teorii. Tu ve vlákně potvrdil Tom Hall, další z otců Doomu. Není to teorie, je to fakt. B.J. Blazkovicz je dědou Commandera Keena, který je zase dědou Doomguye. Od Halla jsme také dostali informaci k tomu, kdo je Keenův otec, tedy BJův syn. Prý se jednalo o úžasného a hrdinného hlasatele zpráv.

FAR CRY 2 – JACKAL JE JACK CARVER

Druhé Far Cry je zajímavý sequel. Podobností s originálem byste hledali málo, jak jsme mohli slyšet v jedné z nedávných TOPek. Co ale zůstalo je zábavné střílení v exotickém prostředí. A podle teorie se vrátila i jedna z postav.

Jackal je antagonista, který v sérii Far Cry nastavil tradici charismatických záporáků. Jackal rozhodně není černobílá postava. Ano, celou hru strávíte bojem proti němu, ale nemůžete si nevšimnout jeho hodnot, například toho, jak mu záleží na válečných uprchlících. Přesto ale coby obchodník se zbraněmi je strůjcem velkého zla. Pohání ho ale silná filosofie nihilismu a učení Friedricha Nietzscheho, takže i když s ním nesouhlasíte, dokážete ho pochopit. Kromě malárie je Jackal rozhodně jedna z nejvíc zapamatovatelných věcí na Far Cry 2. No a i díky své popularitě se kolem něj vynořilo pár teorií a ta nejprevalentnější je, že jsme ho neviděli poprvé. Jde totiž o Jacka Carvera, hrdinu prvního dílu. Však i podoba by tam byla. Navíc obě postavy mají minulost u armády některé Jackalovy textury mají Jackovo jméno.

Tahle teorie byla potvrzená pár let zpátky. Kreativní ředitel Far Cry 2 Clint Hocking se vyjádřil, že Jackal je vskutku Jack, 10 let po událostech první hry. Ty na něm nechaly šrámy, kvůli kterým následně začal páchat zlo. Život se na něm zkrátka podepsal a to je fakt, který z Jackala dělá více padlého hrdinu, než záporáka. I když co si budeme, on to asi ani v prvním díle nebyl žádný svatoušek.

SILENT HILL 2 – PRAVDA O MARY

Teď příjdou masivní spoilery na Silent Hill 2, takže se připravte. Na začátku tohoto legendárního survival hororu se protagonista James Sunderland ocitá v titulním městě, aby nalezl svoji ženu, o které si myslel, že už je dlouho mrtvá. Cestu za ní mu znepříjemňuje všude přítomná mlha a fyzické manifastace jeho myšlenek a hříchů. Když konečně najde to místo, kde na něj má jeho žena Mary čekat, zjišťuje, že je skutečně mrtvá. A nejen to, zabil ji sám James.

Tento zvrat nám nejen mění celou zápletku hry, ale boří všechny kladné vztahy, které jsme si k Jamesovi za dobu hraní vypěstovali. Teorie stojí na faktu, že mi pořádně nevíme, kdy Mary umřela. James sice tvrdí, že to bylo před třemi roky, ale to nesedí s dialogy s některými postavami. Tam by spíš dávalo smysl, že Mary umřela těsně před událostmi hry. Možná tak těsně, že její mrtvé tělo má James stále ve svém autě a do Silent Hillu zavítal bezprostředně po její smrti.

Tato teorie byla velmi populární mezi fanoušky původní hry. Tak moc, že nedávný remake na ní přímo odkázal a to ničím jiným než potvrzením této teorie. V originále nám totitž technické limitace PlayStationu 2 nedovolili podívat se na zadní sedadlo auta, což ale remake už umožnil. No a na zadních sedačkách jsme našli “něco” přikryté dekou. To “něco” je tělo Jamesovi manželky Mary.

SUPER SMASH BROS. – KRABICE HRAČEK

Super Smash Bros. je neskutečně zábavná mlátička, kde se Link mlátí s Mariem, zatímco Bayonetta čeká v posadí, aby dala do čuni vítězovi. Je to super, ať už hrajete sami, nebo s kamarády. Ale pozorní hráči se nejednou zastavili a divili se nad tím, jak je možné, že se jejich oblíbené postavy takhle bezhlavě mlátí.

Odpovědi nám může dát postava Master Hand. I když, postava… Ona to je prostě lítajicí ruka. V cutscéně pro Super Smash Bros. na Nintendu 64 ji navíc můžeme vidět, jak na hrací desku pokládá figurku Yoshiho. Nabízí se otázka, zda všechny postavy Smash Bros. nejsou jen figurky, se kterýmí si ruka hraje. Ta ruka by třeba mohla patřit tvůrci série Masahiru Sakuraiovi.

I tato teorie se dočkala potvrzení a to ústy tehdejšího prezidenta Nintenda Satoru Iwaty. Ten řekl, že při tvorbě původní hry vedli v Nintendu debatu, zda je v pořádku, aby se jejich oblíbené Nintendo postavy spolu mlátili. Vyřešili to právě tím, že se usnesly, aby všechny postavy byly pouze hračky, které mají jejich postavy reprezentovat.

A pokud vám je líto, že tahle TOPka už skončila, vyřešíte to tím, že si dáte další. Nebo nám místo toho napište, na kterou potvrzenou teorii jsme podle vás zapomněli. A za týden se zase uvidíme u další TOPky.