Magazín · Preview · v pátek 9. 8. 2024 17:00
Zahráli jsme si Warhammer 40,000: Space Marine 2
Pomyslná okurková sezóna se blíží ke konci a již za několik týdnů začnou vycházet nejočekávanější hry roku. Teda až na Final Fantasy, to už naštěstí máme za sebou. Nicméně jedním z vyhlížených titulů je Warhammer 40,000: Space Marine 2. My jsme měli možnost si předčasně vyzkoušet úvod kampaně a PvE mise. A upřímně, když nám tvůrci před rokem v rozhovoru na Gamescomu slibovali nejen návrat ke kořenům, ale i znatelně větší a šílenější akci, tak rozhodně nelhali. Druhý Space Marine má za cíl uspokojit nejen fanoušky značky Warhammer a příznivce prvního dílu z roku 2011, ale primárně všechny nadšence kooperativní hack’n’slash akce z pohledu třetí osoby. A k tomu všemu s českými titulky!
Na začátku července studio Saber Interactive oznámilo, že titul je již „zlatý“, neboli, že už byl kompletně dodělán a nyní jen vývojáři ladí detaily a opravují případné chyby před vydáním v září. A samotný zážitek z preview verze tomu dost odpovídal. Při hraní jsme narazili jen na jednoho zaseknutého nepřítele. Jinak vše běželo plynule a stabilně i na vyšší detaily, i když naše sestava byla blíže k doporučeným systémovým požadavkům. K propadům snímků nedocházelo ani, když se v příběhové misi na nás vyrojily desítky nepřátel a my během toho skoro až létali po mapě.
Měli jsme možnost odehrát úvodní příběhovou misi a následně dvě dodatečné PvE mise, přičemž jedna nabídla hustý les a továrnu, zatímco druhá byla dějově zasazena do již avizované příběhové mise. Jen jsme hráli za druhou jednotku vesmírných mariňáků, takže jsme vše viděli z druhé strany. Což se nám upřímně dost líbilo. První boss v kampani totiž byl průměrný a nenabízel žádnou výzvu. Titus, protagonista, který se vrací z prvního dílu, se svými dvěma vesmírnými mariňáky jen dostane informaci, že je vše vyřešeno, protože byl poražen Úlový Tyran, který myslí ovládá nepřátelské jednotky. Byla škoda se tak nezúčastnit tohoto souboje. Naštěstí jsme mohli ve vedlejší misi s druhou jednotkou, která je určena pro PvE mise.
Přečtěte si také: Systémové požadavky pro hraní Warhammer 40,000: Space Marine 2
Z příběhu jsme se toho zatím moc nedozvěděli. Titus měl v prvním díle dva zlaté odznaky, nyní jich má pět. Jde o ohodnocení za velké hrdinské činy, takže můžeme předpokládat, že od jedničky si prošel mnohým. Dle toho a pár dialogů lze odvodit, že se hra odehrává 100 až 200 let po prvním díle. Ovšem necháme až na skalních fanoušcích, aby zasadili události hry přesněji do 42. milénia. Víme ale, že momentálně zuří čtvrtá válka s Tyranidy. Jenže tahle rase xenomorphů má pomoc i od někoho z lidí. Proč? To se zdá být hlavní zápletkou kampaně, kterou mimojiné budete moct celou projet v kooperaci až ve třech. Ale i jen jedna mise dokázala skvěle představit nové postavy a hlavně zbraňový arzenál. Záběry z příběhové části nám byly poskytnuty, takže nemůžu přesně ukázat, jak moc jsem si vyhrával s těžkou zbraní Meltagun, která střílela ohnivé kruhy, nebo jak často jsem využíval Jump pack, abych skočil doprostřed vřavy a pomocí nového Power Swordu rozsekával slabší jednotky a silnějším odrážel útoky. Ten spolu s nožem a kladivem rozšiřují zbraně na blízko. V prvním díle jste totiž měli jen motorový meč. Bohužel kvůli limitaci kampaně jsme neměli možnost vyzkoušet moc zbraní, ani jejich varianty, takže na ně se zaměříme v recenzi. Vyzkoušeli jsme si tak, až na zmíněnou Meltagun, jen základní útočné pušky, které sice byly zábavné, ale rozhodně nás více zajímají jejich varianty a úpravy.
Další zbraně jsme měli možnost vyzkoušet v PvE misích. Ty, stejně jako kampaň, můžete hrát až ve třech hráčích. Hlavně si zde můžete pořádně upravit svého mariňáka. Máte na výběr ze šesti tříd, které se liší primárně zbraněmi a speciální schopností. Odstřelovač se tak může zneviditelnit, zatímco útočník disponuje pouze pistolkou, ale za to silným kladivem a Jump packem. Obě mise, které jsme mohli vyzkoušet, měly přes 30 minut a byly doopravdy těžké. Jde vidět, že zde bude spolupráce s kamarády doopravdy důležitá, stejně jako vylepšování vaší postavy. A to nejen vzhledově. Hra totiž nabízí i vylepšování zbraní a pasivních schopností. Takže zatímco kampaň projedete maximálně dvakrát, PvE mise budete opakovat znatelně více. Hlavně, když neobsahují žádné záchytné body, takže smrt se rovná kompletní restart.
Preview nás nadchlo a uklidnilo, že i když jde o těžkopádnou akci, tak nebude nutně nudná. Space Marine 2 jasně ví, na koho cílí a my jen můžeme doufat, že kampaň nabere v dalších částech na obrátkách, další PvE mise budou podobně zábavné a těžké. Zároveň jsme zvědaví na PvP režimy, které jsme si zatím nemohli vyzkoušet. Hra vychází na PC, PS5 a Xbox Series 9. 9., takže nebudeme čekat dlouho. Jak se na hru těšíte vy? Napište nám do komentářů a nezapomeňte odebírat, aby vám neunikla recenze.