Magazín · Novinky · v úterý 26. 5. 2020 15:59
Za mikrotransakce hráči utrácejí každým rokem více peněz
V komentářích často čtu příspěvky lidí, kteří nadávají na mikrotransakce ve hrách. Osobně jsem za nějaké in-game předměty za dosavadní život neutratil ani korunu. Jak ale dokládají finanční výsledky jednotlivých společností, hráči za mikrotransakce utrácejí meziročně víc peněz.
Ubisoft ve své finanční zprávě uvádí, že v in-game obchodech hráči za období od dubna 2019 do března 2020 utratili 702,4 milionu eur. To představuje meziroční nárůst o 9 procent. Nejúspěšnější hrou francouzské společnosti je z tohoto pohledu Rainbow Six Siege, který tvoří 26 procent. Dařilo se ale také Assassin's Creed Odyssey, jenž je v mikrotransakcích o více než 170 procent úspěšnější než Assassin's Creed Origins. Není tak divu, že nadcházející Assassin's Creed Valhalla má také Season Pass.
Pro Electronic Arts je zase důležitý režim Ultimate Team ve sportovních hrách. Ten každý rok do kasičky amerického vydavatele přináší více a více peněz. Ve fiskálním roce 2015 to bylo 587 milionů dolarů, magickou miliardovou hranici se podařilo překonat ve fiskálním roce 2018 a za poslední rok to bylo 1,49 miliardy dolarů. Není tak divu, že Ultimate Team není součástí pouze fotbalové série FIFA, ale je také v Madden NFL a NHL. Balíčky s kartičkami hráčů a dalšího vybavení zkrátka hráče přitahují.
EA Net Revenue from Ultimate Team
— Daniel Ahmad (@ZhugeEX) May 20, 2020
FY 2020: $1.49bn
FY 2019: $1.37bn
FY 2018: $1.18bn
FY 2017: $775m
FY 2016: $660m
FY 2015: $587m
Mikrotransakce jsou důležité také pro Take-Two, kde největší část tvoří hity Rockstaru - GTA Online a Red Dead Online. Mikrotransakce se u Take-Two za poslední tři měsíce postaraly celkem o 54 procent všech čistých příjmů firmy, které představují 760,5 milionu dolarů. Nárůst 40 % a kromě gangsterek Rockstaru pocházejí také z NBA 2K20, Borderlands 3, Civilization VI a WWE 2K20.
Nemůžeme se tak divit dřívějšímu prohlášení generálního ředitele Take-Two. Strauss Zelnick už před téměř třemi roky řekl, že chtějí mikrotransakce v každé hře, kterou vydávají. Mikrotransakce ale mají být do her zahrnuty rozumným způsobem a hráč musí mít pocit, že za své peníze dostává něco navíc.
Připomeňme si, že minulý týden jsme se dozvěděli počet prodaných kusů her Take-Two. Grand Theft Auto V má 130 milionů, 31 milionů má Red Dead Redemption 2, 12 milionů NBA 2K20 (o 33 procent více než NBA 2K19), 10 milionů Borderlands 3 a 2,5 milionu The Outer Worlds. V Take-Two jsou spokojeni a do pěti let chtějí vydat celkem 93 titulů, které mají v současné době ve vývoji.
A co vy, kupujete si herní položky, Season Pass nebo dodatečné balíčky?