Měsíc říjen přináší podzim - sychravé počasí a především brzkou tmu. Hromada lidí toto období nemá v oblibě, jenomže sto lidí, sto chutí a tady to platí dvojnásob. Zatímco se někteří choulí doma pod dekou, pro fanoušky hokeje začíná nová sezona NHL a tudíž důvod k oslavám, ale pokud si nemůžete zápas užít naplno či jste jenom netrpělivý, máte štěstí EA ani tento rok nezapomíná na své hokejové nadšence a přichází již s dvacátým ročníkem oblíbeného NHL. A my se teď společně půjdeme podívat, co přináší nového.

Stále je co hrát

Kdo by kdy řekl, že hokej může být tak obsahově plný, a i když u něj strávíte desítky hodin, stále jste nehráli vše. Jak víte, každý nový rok přináší něco nového, od zlepšení hratelnosti, přibývajících modů až po realističnost. Zaprvé se podíváme na menu, tak pomalá odezva vás bude vážně otravovat. V menu totiž trávíte hodně času od úpravy postavy, přeskupování formací, organizaci skautingu ve Franchise módu až po prohlížení kartiček v ultimate teamu a tak dále. Po nějaké době to na vás bude působit nekonečně.

Tam kde nastává větší rozdíl, je u přepracování audiovizuální podoby zápasů. Sbohem NBC, EA se rozhodla udělat vlastní vizuální prezentaci a nejen to, dokonce vyměnila i komentátory, přičemž oba dva zápas komentují současně. To působí bez pochyb svěžeji a nemáte tak konečně pocit, že posloucháte stále dokola to samé.

Karierní módy se žádných úprav nedočkali. Kromě speciální technologie RPM která přišla v minulém roce, v podobě speciálních střel superhvězd. Tak pro tento díl na tom ještě zapracovali a přináší to plynulejší přihrávky, střely a přebírání puku bez zpomalení rychlosti pohybu. Takže hokej opět vypadá víc reálně. Ovšem to neplatí jen pro karieru ale i pro on-line módy. Kdo má rád trochu víc arkádovití styl hraní, Champion of Chel je přesně něco pro něj – sloučení více modů dohromady, ve kterém si můžete vybrat, co chcete hrát. Na výběr máte z mnoha, přičemž k nejvíce vydařeným se řadí Threes a Ones který přináší do hry takový trochu jiný battle roayle. V Ones eliminators je turnaj, kterého se účastní 81 hráčů. Na ledové ploše jste ve třech a hrajete jen na jednu branku všichni proti všem. Kdo dané kolo nasází více gólů, vyhrál. Abyste se stali celkovým výhercem, musíte vyhrát čtyřikrát v řadě. V Threes eliminators je turnaj pro 8 týmů, hrajete pro změnu tři na tři, zde musíte vyhrát třikrát v řadě a odměna je vaše. Pokud ale chcete hrát sami, Režim Pro-Am nabízí možnost soutěžit off-line a získávat za to body a odměny. Zahrajete si proti největším hvězdám současnosti i minulosti NHL, anebo naopak s nimi. Před vámi bude stát série výzev proti stále náročnějším soupeřům. Kromě upravených modů hra přináší i nové kosmetické doplňky. Nepočítal jsem to, ale dle tvrzení vývojářů ve hře by jich mělo být něco přes dva tisíce. A řekl bych, že to je dostatečný počet na to, jak být ve hře alespoň trochu osobitý.

Hockey Ultimate team je kategorie sama pro sebe. Sbírejte kartičky, obchodujte s nimi a vytvořte si tým svých snů. K tomu je potřeba být doopravdy velký fanoušek hokeje a ve všem se řádně vyznat Kromě toho nabízí nový mód v podobě takzvaných Squad Battles, fanoušky oblíbeného režimu ze série FIFA, ve kterém můžete bojovat v off-line bitvách o hodnotné odměny. Každý den budou k dispozici noví soupeři, včetně týdenních vybraných mužstev tvořených hráči NHL, slavnými hudebníky nebo jiným slavným sportovcem.

Evoluce místo revoluce

NHL 20 se povedlo. Pohyb hráčů je zase o trochu více reálný, kamera nezlobí a kromě hlavní nabídky jede vše plynule. Zábavy hra nabízí hodně, záleží, co je váš šálek kávy - zda být manažer hokejového klubu, stát se pod svým jménem hokejovým bohem anebo jen odpočinkový arkádový styl ve hře tři proti všem nebo tři na tři. Ale jedno je jisté. Ať si vyberete mód jakýkoli, hra vás bude bavit.

Přesto všechno, vylepšení od předchozích dílů mi osobně přijde malé. Máme zde konečně jiné komentátory, jinou vizuální podobu a dočkali jsme se vylepšení pár modů. Díky tomu si NHL 20 odnáší od INDIANa sedm bodů z deseti. Je to zkrátka málo na to, abychom mohli říct, že to je naprostá pecka a rozhodně musíte okamžitě přejít z NHL 19 na dvacítku. Pokud ale žádný hokej do teď nevlastníte, vřele vám právě tento můžeme doporučit.