S vydáváním her na PlayStation 5 změnil Phil Spencer několik názorů. Lodivod Microsoft Gaming během soudního sporu s FTC tvrdil, že Sony oslabuje Xbox tím, že si bere 30 % z prodejů her od Microsoftu na PlayStationu. Teď pro Spencera nejsou klíčové peníze, které získá Sony, ale ty, které Microsoft vydělá.

„Pravdou je, že nás zajímá hlavně těch 70 %, které si ponecháme. Chceme, aby naše hry oslovily více hráčů, což nám umožní investovat do dalších titulů,“ řekl Spencer v podcastu Xbox Era.

Podle něj někteří hráči preferují PlayStation nebo Nintendo, ať už kvůli ovladači, knihovně her nebo zvyku. Přiznal, že dříve se snažil všechny přesvědčit ke koupi Xboxu, ale teď už tuto strategii neprosazuje: „Nemá smysl nutit všechny hráče přejít na Xbox. Lidé jsou věrní své platformě a my jim chceme dát možnost hrát naše hry, ať už jsou kdekoliv.“

Microsoft už nevidí Sony jako přímou hrozbu, ale jako další zdroj příjmů, který pomůže financovat nové hry: „Těch 70 % nám pomáhá budovat velký katalog her, jak jsme ukázali na Developer Direct. A doufám, že v tom budeme pokračovat i letos.“

ZVYKEJME SI NA LOGA PLAYSTATIONU A NINTENDA V PREZENTACI XBOXU

Pokud vám přijde zvláštní vidět během prezentací Xboxu loga PlayStation nebo Nintendo, je čas si na to zvyknout. Šéf Xboxu Phil Spencer ve stejném rozhovoru potvrdil, že Microsoft už nebude skrývat, na jakých platformách jejich hry vyjdou.

Spencer vysvětlil, že transparentnost je klíčová. Hráči by měli vědět, kde si jejich hry mohou zahrát, a proto se nebudou vyhýbat tomu, aby při svých prezentacích ukázali loga konkurenčních platforem, jako je PS5 nebo budoucí Nintendo Switch 2.

„Chceme být otevření ohledně toho, kde budou naše hry k dispozici. Pokud vyjdou na Switchi, řekneme to. Pokud na PlayStationu nebo Steamu, tak to také uvedeme,“ prohlásil šéf herní divize Microsoftu.

Změnu přístupu už bylo vidět během lednového Developer Directu, kde se například oznámilo, že Forza Horizon 5 zamíří na PlayStation 5, stejně tak jsme u DOOM: The Dark Ages viděli logo PS5. Zatímco dříve Xbox oznámil hru nejdříve pro své platformy a teprve později pro konkurenci, tentokrát bylo hned jasné, že tyhle hry Xboxu zamíří i jinam.

Spencer zároveň podotkl, že ne všechny platformy nabízejí stejné možnosti. Cloud gaming nebo některé funkce Xboxu nemusí být dostupné na konzolích s uzavřeným ekosystémem, jako je PlayStation 5. Přesto chce Microsoft přinést své hry co největšímu počtu hráčů.

„Naše strategie nám umožňuje vytvářet skvělé hry a zároveň podporovat naši domovskou platformu,“ dodal. A co na to PlayStation a Nintendo? Spencer si nemyslí, že by konkurence v nejbližší době odpověděla stejným způsobem a nabídla své hry na Xboxu. Nicméně je jasné, že strategie multiplatformního Xboxu je nyní realitou – a podle Spencera s tím musíme počítat.

Už dlouho se hojně spekuluje, že na PS5 může dorazit Halo, Gears of War, Fable nebo Perfect Dark. Mezitím na jaře na PS5 vyjde Forza Horizon 5, Indiana Jones and the Great Circle a Age of Empires II: Definitive Edition. Už v březnu/marci na PS5 bude dostupná strategie Age of Mythology: Retold.