Vlajková série Xboxu prochází velkými změnami. Po nevydařeném Halo Infinite z roku 2021 a zemětřesení ve studiu 343 Industries s propuštěním až poloviny zaměstnanců je tady rozuzlení. Microsoft oznámil novou éru Halo. Cílem je udělat z této značky opět vlajkovou loď Xboxu.

Její součástí je přejmenování 343 Industries. Studio se od dnešního dne jmenuje Halo Studios. Jak už bylo dříve avizováno, tým přechází z interního Slipspace enginu na Unreal Engine 5 od Epic Games. U této příležitosti jsme se dočkali ukázky s ikonickými lokacemi z Halo, které jsou přetvořené v Unreal Enginu 5. Každé prostředí je jiné a dokládá možnosti moderních technologií. Nemluvě o velice detailním brnění Master Chiefa.

„Pokud se podíváte na historii Halo, můžete v ní identifikovat dvě odlišné kapitoly. První kapitolou je Bungie a druhou 343 Industries. Nyní si myslím, že fanoušci požadují ještě více. Nejenže chceme zlepšit náš výrobní proces, ale chceme změnit i náš recept na tvorbu dalších her Halo. Takže právě dnes začínáme novou kapitolu,“ uvedl Pierre Hintze, šéf Halo Studios.

Unreal Engine 5 má vývojářům ulehčit práci. Poslední verze Slipspace enginu sice byla moderní, ale pod povrchem nadále byl základ starý téměř 25 let se zastaralými prvky. Takhle se budou moci v Halo Studios soustředit na hru a neřešit technické problémy. Nemluvě o zaškolování nových zaměstnanců. Unreal Engine je standardem videoherního světa.

Značku Halo v budoucnu rozšíří několik her s odlišnými zážitky. Ani to není překvapení, už delší dobu se hovoří o tom, že Microsoft najal externí týmy, které připravují Halo projekty, zatímco Halo Studios bude na vše dohlížet a vést vývoj.