Vesmírná survival hororová akce The Callisto Protocol od pátečního vydání obdržela dvě aktualizace, které řeší problémy s výkonem na počítačích i konzolích. Další patche jsou na cestě, slibují vývojáři ze studia Striking Distance.

„Nasloucháme, usilovně pracujeme na aktualizacích a začátkem tohoto týdne se s vámi podělíme o podrobnosti k dalším chystaným vylepšením,“ napsal vývojářský tým na sociální síti Twitter. „Děkujeme za vaši trpělivost.“ Přidal se i šéf vývoje hry a ředitel studia Glen Schofield, jenž dodal, že chtějí, abychom hru hráli tak, jak bylo zamýšleno.

Problémy jsou zejména na počítačích a konzolích Xbox Series X/S, především při zapnutém ray-tracingu, kdy hráči dokonce podezřívali vývojáře, že upřednostňují PlayStation 5 před Xboxem Series X. Ray-tracing je ale podporován také na výkonném Xboxu, jen má tady problémy, které se snaží autoři vyřešit. Hráči mezitím hlásí, že na Series X nefunguje ani HDR. Problémy mj. způsobují, že nevidíte svou postavu v zrcadle, přitom na PC a PS5 vidět je.

Už v sobotu nad ránem dorazil na počítače první patch, jenž řešil problémy při kompilace shaderů, ale nevyřešil úplně všechno. Posléze se patch dostal také na konzole, kde si posvítil na snímkovou frekvenci a pády. Ty po patchi přibyly na PC.

Bohužel v současné době nevíme, kdy další aktualizace vyjde a co opraví. Jisté je, že na nápravě ve studiu usilovně pracují. Během soboty měla hra v průměru pouhých 21 % pozitivních uživatelských recenzí na Steamu. Během neděle a dnešního dne počet vzrostl a v době psaní článku byl 56 %.

Srovnání hry The Callisto Protocol