Magazín · Novinky · v pátek 22. 5. 2020 13:00
Vývojáři Ghost of Tsushima dbají na vedlejší úkoly, slibují rozsáhlý otevřený svět a nelehké souboje
Po řadě náznaků a několika detailů jsme se minulý čtvrtek konečně mohli podívat na Ghost of Tsushima. Nadcházející PlayStation 4 exkluzivita se nám ukázala v dobrém světle a my jsme se konečně seznámili s hratelností tak, aby si každý dokázal říct, zda se mu novinka od tvůrců inFamous líbí nebo ne.
Pokud lačníte po dalších informacích, tak je pro vás mám. Kudy vývojáři chodí, tudy prohlašují, že Ghost of Tsushima je jejich dosud největším projektem, jenž přinese rozsáhlý otevřený svět. Ten je mnohem větší než v inFamous: Second Son. Podle game directora jsme zatím viděli jen malou část mapy. Těšit se máme na zasněžené hory, bambusové lesy, vodopády, travnaté porosty a na další typické oblasti ostrova.
Očekává se, že Ghost of Tsushima nebude konkurovat svou velikostí posledním dílům Assassin's Creed. Ve studiu Sucker Punch se zaměřili na to, aby svět byl detailní a pro hráče zajímavý nejen z pohledu různých míst, ale také rozdílných úkolů. Takových, které nebudou na jedno brdo.
Ve hře má být mnoho rozsáhlých vedlejších misí. V nich nám bude umožněno budovat vztahy s postavami. Díky nim se dozvíte o těchto postavách více informací a budete znát jejich příběh, což ale není nutné v souvislosti s hlavním dějem.
Herní dobu je těžké odhadnout. Přesto se o to kreativní ředitel Jason Connell pokusil pro IGN. Očekávat máme 40 až 50 hodin herního času, v závislosti na stylu hraní. Pokud ale budeme chtít splnit úplně všechno a prozkoumat každý kout mapy, tak se celkový čas pochopitelně natáhne.
V týmu jsou hrdi zejména na jedinečné oblasti ostrova. Každý region má specifický umělecký styl a důležité je, že můžete navštívit vše, co vidíte. Představte si, že stojíte na vrcholku hory a v dálce vidíte něco zajímavého. V některých hrách byste se na takové místo nedostali, tady je to ale možné. Prý v Ghost of Tsushima nebudou žádné zábrany.
Při vývoji se tvůrci inspirovali uměleckým stylem titulů The Legend of Zelda a Shadow of the Colossus. Sucker Punch nám chtějí přinést pohlcující zážitek, což jde ruku v ruce s absencí všelijakých značek a ukazatelů. Na japonském ostrově Cušima, který po invazi Mongolů hoří, se budeme orientovat pomocí větru a kouře. Cestu nám pomohou najít i zvířata. Liška nebo pták nás mohou zavést ke skrytým/tajným místům a odhalit něco důležitého.
Ve hře budete moci lovit zvířata. V 18minutové ukázce jsme viděli například medvědy. Avšak lovem nic nezískáme. Zvířata jsou na ostrově přítomna jen aby dotvořila atmosféru.
Přišel vám souboj z nedávného videa jednoduchý? Sucker Pucker se snaží o realistické ztvárnění, kdy nejen vy můžete někoho zabít na jeden zásah, ale to samé se může stát vám. Boj má být těžký a v některých případech až nervydrásající. Neočekával bych ale styl Dark Souls, Bloodborne nebo Sekiro: Shadows Die Twice.
Každopádně, samurajské souboje jsou o tom, že po pár zásazích je protivník mrtev, případně zraněn tak, že nemůže pokračovat v boji. Tento styl bude i v Ghost of Tsushima, kdy k poražení nepřítele má nebo mají stačit jeden až dva údery. Pokud byste vtrhli do mongolského tábora, může se na vás vyřídit klidně pět nepřátel, což by pro vás bylo velmi obtížné. S největší pravděpodobností byste zemřeli.
Nejtěžší budou samurajské duely proti zkušeným samurajům. Tyto duely budou vyžadovat, abyste zjistili silné a slabé stránky protivníka – naučili se jeho pohyby a předvídali. Tady už se Ghost of Tsushima může přiblížit výše jmenovaným akčním hardcore RPG titulům od FromSoftware. Je škoda, že nám tohle ve State of Play vývojáři neukázali. Na druhou stranu se máme nač těšit.
Pokaždé, když Jin zasáhne nepřítele, tak se bude plnit Resolve meter (malé žluté koule, které jsme viděli v levém dolním roku během bojové sekce). Tyto koule slouží pro léčení a různé schopnosti. O nich ale nechtějí autoři zatím mluvit.
Hlavní zbraní je katana, kterou bude mít hlavní hrdina Jin neustále u sebe, ale postupně se dostane k dalším zbraním a vybavení, které mu usnadní jeho nelehký úkol. K tomu se váže vývoj cesty Ghost. Z tradičního samuraje se stane obávaný bojovník. Bojovník, jenž se plíží ve stínu a zabijí, aniž by se představil. Pokud bude mít Jin na sobě těžké brnění, bude méně pohyblivý, což ztíží infiltraci. Oblečení získáte během hlavních i vedlejších misích, můžete ho koupit ve vesnicích nebo najít během průzkumu herního světa.
Současně bude vaše vybavení určovat jeden z mnoha bojových stylů. V ukázce jsme mohli vidět, jak Jin využívá katanu a luk. Je ale na vás, čemu dáte přednost a jaký bojovník z Jina bude.
Posledním bodem dnešního článku je morálka. V Ghost of Tsushima systém karmy nebude. Vývojáři o něm přemýšleli, měli ho v inFamous: Second Son, ale uvědomili si, že chtějí vyprávět příběh někoho, kdo se postupně mění. To by se systémem karmy nebylo možné. V posledním inFamous se mohli hráči rozhodnout, zda bude hlavní hrdina Delsin Rowe kladným nebo záporným protagonistou. Místo toho si Ghost of Tsushima budeme moci zvolit jiné věci: černobílý filtr navodí atmosféru starých samurajských filmů, japonský dabing podpoří atmosféru celkové hry a flexibilita herního stylu by měla potěšit každého.
Connell se pro IGN ještě vrátil k tomu, co Jin bude prožívat. Hlavní hrdina se narodil a vyrůstal jistým způsobem života. Byl vychován a očekává se od něj určité vystupování. Během války se ale vše změní, Jin musí zpochybnit tradice samurajů, aby dokázal s mongolskými bojovníky bojovat, což se některým samurajům nebude líbit a budou rozhodnutí Jina zpochybňovat. Jedním z nich je strýc a mentor Jina. Dostaneme se s ním do konfliktu? Je to dost možné.
Ghost of Tsushima si budete moci zahrát od 17. 7. 2020, kdy hra vychází exkluzivně na PlayStation 4 s českými titulky.