Magazín · Novinky · ve čtvrtek 7. 11. 2024 08:07
Vývoj Ylands po téměř 10 letech končí, další obsah čekat nemáme
Když letos v létě dobrodružný sandbox Ylands od českého studia Bohemia Interactive vycházel v placené a čistě singleplayerové verzi pro Nintendo Switch, mohlo se zdát, že vývoj celého projektu pomalu, ale jistě spěje do konce. A nyní to tvůrci potvrdili. Kapitola s názvem Ylands se uzavírá a hru, která je už řadu let k dispozici ve free-to-play podobě na Steamu a mobilních telefonech, nečeká žádný nový obsah. Tvůrci nepočítají ani s dalšími herními prvky nebo se speciálními událostmi. Po obsahové stránce je zkrátka hotovo.
Zdroj: Michal Burian, indian-tv.czČeské studio Bohemia Interactive u příležitosti 25. výročí zmínilo Armu 4
Na ostrovech v Ylands ale mohli hráči stavět a přežívat dost dlouho, konkrétně téměř 10 let. I když se hra v předběžném, tehdy ještě zpoplatněném přístupu na Steamu objevila v roce 2017, už o dva roky dříve si mohli první zájemci koupit alfaverzi s vlastním launcherem v online obchodě Bohemia Interactive. Celou historii vývoje a podpory projektu pak připomíná i nové video.
Konec vývoje dalšího obsahu ale neznamená konec hry jako takové. Servery budou nadále plně v provozu a vývojáři aktuálně neplánují jejich zrušení. Naopak jsou připraveni řešit jakékoliv kritické chyby, které se mohou časem objevit, a budou nadále ve spojení s komunitou, zejména na Discordu. Nic se nemění ani na možnosti nahrávat vlastní výtvory do in-game workshopu.
Pokud jde o důvod, proč už nedojde na další obsah, v přehledu otázek a odpovědí na oficiálním fóru autoři uvádějí, že jsou s nynějším stavem Ylands spokojení a že dosáhli všech svých cílů. Někteří hráči by sice mohli namítat, že třeba v případě příběhových ostrovů, na něž se můžete vydat v dobrodružném režimu, by ještě byl prostor pro další expanzi. Ale zde je na místě otázka, jak velké procento hráčů se o tyto ostrovy reálně zajímalo a zda by se další vývoj poměrně rozsáhlé, ručně dělané a úzce zaměřené části hry vyplatil.
Ahoy Ylanders! 🌴 It has been almost 10 years since the development of Ylands began. Watch the video for a bit of history and click the link to find out about upcoming changes: https://t.co/9LOcrWCmxv
— 🌴Ylands Game (@YlandsGame) November 6, 2024
Thank you, and stay classy! ❤️ #Ylands #adventure #game #BohemiaInteractive pic.twitter.com/SwjFFUG3KZ
Za pozornost každopádně stojí ještě závěrečná otázka a odpověď související s faktem, že Ylands je aktuálně jediný podporovaný a zároveň interní titul Bohemia Interactive, jenž využívá engine Unity. Ve studiu prý aktuálně řeší, jak i do budoucna využít rozsáhlé zkušenosti s tímto enginem, takže fanoušci mají zůstat na přijmu.
Pro úplnost, tvůrci Vigoru před lety vsadili na Unreal 4, zatímco Arma 3 běží na poslední verzi prastarého enginu Real Virtuality, jenž původně vznikl během vývoje originální Operace Flashpoint z roku 2001. DayZ a Arma Reforger pak využívají různé verze čerstvého enginu Enfusion, jenž bude pohánět také Armu 4 a další zatím neoznámené projekty Bohemia Interactive. Teď to ale vypadá, že budoucnost her od Bohemky se nemusí nést jen ve znamení Enfusionu a že Unity ještě může najít ve firmě nějaké uplatnění. Třeba to znamená větší podporu pro Silicu od Martina Melichárka, která také využívá Unity a kterou Bohemia Interactive formálně pouze vydává prostřednictvím programu Bohemia Incubator. Nebo je DayZ 2, o němž se už nějakou dobu spekuluje, jen krycí název pro Ylands 2. Sázet na to ale raději nebudeme.