V létě minulého roku vyšla zbrusu nová fantasy střílečka z pohledu první osoby, která měla přinést frenetické souboje ve stylu Call of Duty. Jen s tím rozdílem, že zbraně vyměnila za kouzla. Na Immortals of Aveum se však rychle zapomnělo, hra se neprodávala a šéf studia Ascendant o několik měsíců později mluvil o podcenění konkurence. Bývalý vývojář vidí problém jinde.

Bret Robbins před založením Ascendant Studios pracoval jako kreativní ředitel na Call of Duty ve Sledgehammer Games. Podle bývalého zaměstnance měl moc velké ambice a chtěl prorazit s AAA střílečkou pro jednoho hráče. Na dnešním trhu to byl ale hrozný nápad, protože ve hře chybí moderní prvky.

Dotyčný vidí problém na samotném začátku, kdy Robbins s několika zkušenými vývojáři chtěl od nuly vytvořit obrovskou singleplayerovou hru využívající Unreal Engine 5, který byl v té době teprve na začátku. Náklady na vývoj se měly pohybovat kolem 85 milionů dolarů a Electronic Arts přihodila dalších 40 milionů dolarů na marketing a distribuci. 125 milionů dolarů se ale nevrátilo.

„Skončilo to nafouklou, opakující se kampaní, která byla příliš dlouhá,“ uvedl jeden z bývalých tvůrců v rozhovoru pro IGN. Anonymní člověk, který je nadále zaměstnancem Ascendant Studios, potvrdil, že hru si nikdo nekoupil. Důvody mají být dva: nezapadala do populárních trendů a byla to nová značka.

„Není to pokračování ani remake, nezabere 400 hodin, nejsou tu mikrotransakce, žádné nesmyslné grindování v otevřeném světě. I když se hra ne všem líbila, získala docela dobré recenze, aktuálně 74 na OpenCritic a převážně pozitivní na Steamu. A nikdo si ji nekoupil,“ dodal. Finanční neúspěch odneslo přibližně 45 % týmu Ascendant Studios.

Immortals of Aveum vyšlo 22. 8. 2023 na PC, PlayStation 5 a Xbox Series X/S pod Electronic Arts. Neúspěch lze přičíst také příšernému technickému stavu a obsahu, který neoslovil. Průměr v recenzí byl 70 %. My jsme o hře napsali:

„Immortals of Aveum měl rozhodně navíc, ale přesto se jedná o fajn titul. Není ničím výjimečný, ale ničím neurazí, a naopak humor a audiostránka se povedly. Je vážně škoda naprosto otřesného technického stavu na PC, kdy má titul problémy i na silnější sestavě, ale až to vývojáři opraví? Bude to vlastně fajn titul na odreagování.“