V srpnu loňského roku hra The Long Dark opustila Early Access program a zároveň vyšly dvě první epizody příběhového módu Wintermute. I když hra schytala velmi dobrá hodnocení, spousta hráčů si stěžovala na v mnoha místech nedodělané a nedomyšlené úkoly v příběhovém modu. Hinterland vydal únorový vývojářský deníček, ve kterém říká, že chyby rozhodně plánuje napravit a taky mluví o spoustě zajímavých věcí, které se chystají. Pojďme se na ně podívat!

Předělání prvních dvou epizod a třetí epizoda

V příběhovém módu se změní styl konverzace s postavami a cutscén. Zatímco do teď byly konverzace s postavami vlastně malé filmy uprostřed příběhu, nyní budou prezentovány jako normální část gameplaye a v jejich průběhu se hráč bude moct normálně pohybovat. Vývojáři si myslí, že to pomůže zmenšit rozdíly mezi hlavními příběhovými cutscénami a pozdějšími konverzacemi ve hře. K tomuto kroku ještě napomáhá, že nyní budou všechny konverzace s postavami dabované, což do téhle chvíle platilo jen u hlavních cutscén.

Celé první dvě epizody budou kompletně předělané, což sice znamená, že všech 5 epizod nevyjde do konce roku 2018 (jak bylo slibováno), ale zase bude celý příběh daleko propracovanější a nabitější. Mezi změny se chystá především daleko větší otevřenost a méně lineární příběh, takže questy půjdou plnit v libovolném pořadí a některé (jako Jeremiahova škola přežití) budou dobrovolné. Vývojáři také plánují velké vylepšení tutoriálu.

Třetí epizoda by měla vyjít do konce roku 2018 a měla by se nést ve stejném duchu, jako přepracované první dvě epizody. Víme, že ve třetí a čtvrté epizodě nebudeme hrát za Willa Mackenzieho, ale za Astrid, takže celý příběh uvidíme z jejího úhlu pohledu.

Nová verze enginu a vylepšení

Nová verze The Long Dark poběží na nejnovější verzi enginu Unity a audio enginu Wwise. "Nová verze Unity nám nabízí spoustu nových možností, které budeme potřebovat právě k vytvoření dalších epizod", říkají vývojáři. Můžeme se tedy těšit nejen na nový obsah, ale i na daleko stabilnější a optimalizovanější hraní.

Updaty pro survival mód

Pro survival mód se taky chystá řada vylepšení. Dočkáme se nového regionu a vývojáři pracují na novém způsobu jak regiony vytvářet. Nejen, že nabídne daleko rychlejší cestu pro tvorbu regionů, ale navíc umožní mnohem rozmanitější způsob jak je tvořit, takže se můžeme těšit na propracovanější a zajímavější regiony.

Dalším možným vylepšením mají být displeje počítačů a projektorů, které za polární záře budou oživovat texty a odhalovat ztracená tajemství. Zní to tajemně, že?

Tvůrci dále plánují ukazovat oblečení, které má hráč na sobě, i v první osobě. Pokud v aktuální verzi držíte v ruce pušku, tak se na vašich rukou ukazuje základní bunda a žádné rukavice bez ohledu na to, co máte na sobě. To by se do budoucna mohlo změnit, ale prý to nemáme očekávat hned v příštím updatu.

Hráli jste The Long Dark? Líbí se vám novinky? Rozhodně nezapomeňte sdílet vaše názory v komentářích!