Kooperativní first-person střílečka FBC: Firebreak ze světa Control je první větší titul, který si na všech platformách vydají sami tvůrci z finského studia Remedy. Možná i proto rozjeli od prvního možného okamžiku marketing na plné obrátky. Včera jsme se dočkali prvního traileru a překvapivě obsáhlé nálože informací a dnes tu máme vývojářský deník, jenž přibližuje některé herní prvky.

Ve včerejší záplavě detailů poněkud zanikla skutečnost, že v FBC: Firebreak nebude chybět tradiční volba vybavení. Tzv. loadouty se zde jmenují Crisis Kits a hráčům umožňují vybrat si zbraně, nástroje i mocné nadpřirozené augmenty, tedy zvláštní předměty s unikátními schopnostmi, jež mohou zvrátit průběh boje. V prvním Control z roku 2019 bychom jim říkali Altered Items.

Jelikož je FBC: Firebreak kooperativní hra, vaše volby a volby spoluhráčů v oblasti výbavy by měly dávat smysl, aby spolu vše ladilo. I když podle slov vývojářů vlastně dávat smysl nemusí. Vypadá to tedy, že autoři hodlají hráčům dát velkou volnost v otázce toho, co si mohou vzít do boje, ačkoliv se samozřejmě nabízí otázka, jak náhodný výběr zbraní a další výbavy zamává s obtížností jednotlivých misí.

Napříč novým videem jsou pak vidět především záběry, které se objevily už v traileru. Tu a tam je ale k dispozici i pohled na monitor nebo televizní obrazovku s možností spatřit vývojářské nástroje enginu Northlight či samotnou hru v akci. Jak se zdá, v Remedy už FBC: Firebreak intenzivně testují nejen s gamepadem, což bývá v této fázi vývoje nejčastější, ale také s myší a klávesnicí. Takže pokud hodně přimhouříte oči, možná rozeznáte stávající podobu uživatelského rozhraní pro oba typy ovládání.

FBC: Firebreak vyjde ve verzi pro PC (Steam, Epic Games Store), Xbox Series X|S a PlayStation 5 někdy během roku 2025 a bude se prodávat za zatím nespecifikovanou nižší cenu. Už ode dne vydání bude navíc hra k dispozici v nabídce Xbox Game Passu a v katalogu PlayStation Plus pro Extra a Premium členy.