I když bylo studio Remedy vždy známé díky příběhovým hrám pro jednoho hráče, před několika lety se v něm pustili do příprav hned dvou kooperativních titulů. Projekt s pracovním označením Vanguard, jež se později změnilo na Kestrel, byl nakonec zrušen, což je nejspíš dobře, protože nějaký čas vznikal ve spolupráci s čínským Tencentem. Druhý, nezávisle vznikající pokus, který jsme dosud znali pod označením Condor a který využívá svět Control z roku 2019, si ale finští tvůrci ponechali. A nyní nám jej v závěru prezentace Xbox Partner Preview naplno představili jako kooperativní střílečku pro tři hráče s názvem FBC: Firebreak.

FBC: Firebreak nemáme brát jako DLC pro Control ani jako přímé pokračování. To už bylo koneckonců oficiálně oznámeno, ačkoliv si na Control 2 ještě nějakou dobu počkáme. Oldest House, centrála agentury Federal Bureau of Control v New Yorku, je v tomto případě dějištěm multiplayerového PvE spin-offu, v němž se až tři hráči spojí, aby v rolích agentů FBC vyčistili Oldest House od nadpřirozených Hiss a dalších typů nepřátel, a to s pomocí ztřeštěných zbraní.

Očekávat můžeme také množství kooperativních misí, v nichž má být stále znát typický styl vývojářů z Remedy a do nichž byste se měli být schopni spolu s přáteli vždy snadno a rychle dostat. Zajímavě zní také možnost využívat různé Altered Items. Tento pojem bude jistě povědomý každému, kdo hrál Control, tentokrát ale bude možné nadpřirozené předměty používat jako zbraně.

Zahradní trpaslík, který je vidět v traileru, naznačuje, že dojde na opravdu bizarní nástroje zkázy. Tak snad po nás nikdo nebude chtít nosit toho trpaslíka napříč celou hrou jako v několika nejmenovaných hrách od studia Valve. V první řadě ale doufáme, že se Remedy nezaplete do zrádných osidel tzv. game as a service titulů, tedy dnes všudypřítomných multiplayerových projektů, jejichž autoři dělají všechno možné i nemožné ve snaze udržet hráče u hry co nejdéle a vytřískat z nich co nejvíc peněz.

V článku na webu Xbox Wire však PR manažer Thomas Puha zdůraznil, že FBC: Firebreak není tak docela game as a service záležitost. Při hraní bude co odemykat a zlepšovat a po vydání hry pochopitelně dojde na pravidelné dávkování dalšího obsahu, aby hráči měli důvod se vracet. Nikdo po nich ovšem nemá chtít, aby u hry trávili celou věčnost nebo aby se přihlašovali každý den kvůli nezdravému grindu, případně ze strachu, že o něco přijdou.

Dodatečný obsah má dokonce přinést další příběhy. Z dějového hlediska se FBC: Firebreak odehrává po událostech prvního dílu Control, přičemž má jít o nový způsob, jakým studio Remedy hodlá vyprávět příběhy. Což znamená třeba větší zaměření na herní svět, komunikaci přes hlasový chat a obecně zážitky samotných hráčů. Hra ale má být vhodná i pro ty, kteří Control nehráli. Na veterány naopak čeká možnost poznat více z dobře známého prostředí centrály FBC, potkat další zaměstnance a čelit spoustě nových šíleností. To všechno z jiné perspektivy, kterou zajišťuje pohled z první osoby, a v enginu Northlight, který využívá Control, Alan Wake 2 nebo chystaný Max Payne 1&2 remake.

Tu novou a v případě tvorby Remedy Entertainment možná nečekanou perspektivu budeme moci zažít někdy během roku 2025, kdy FBC: Firebreak vyjde ve verzi pro PC (Steam, Epic Games Store), Xbox Series X|S a PlayStation 5. PS5 verzi i vydání na Steamu potvrdila později zveřejněná tisková zpráva, která láká i na nižší cenu. Už ode dne vydání bude navíc hra k dispozici v nabídce Game Passu a v herním katalogu PlayStation Plus pro Extra a Premium členy.

Mimochodem, tentokrát je Remedy i vydavatelem, což bude nejspíš důvod, proč hra nevynechá Steam. Roční exkluzivitu pro Epic Games Store v případě PC verze prvního dílu Control zavinil tehdejší vydavatel 505 Games. Alan Wake 2 je zase navždy vázán na obchod a klienta Epicu, jelikož jej na všech platformách vydává divize Epic Games Publishing.