Magazín · Novinky · v pondělí 16. 5. 2022 08:04
Vetřelec ve středověku? Na netradiční verzi pracovali tvůrci hororu The Medium
Polské studio Bloober Team ukázalo, že hororové hry dělat umí. Svědčí o tom úspěšné tituly jako The Medium, Layers of Fear nebo Observer. I když po herní stránce tomu ještě něco málo chybí. To ale teď nechme stranou. Kdyby se tehdy vše vyvíjelo jinak, tak bychom dnes tvůrce z Krakova znali i jako ti, kteří vytvořili opravdu nevšední verzi Vetřelce.
V Bloober Teamu pracovali na příběhové hře z pohledu první osoby s prvky akce, průzkumu, přežití a boje zblízka. Vše se pak vyznačovalo hlubokými morálními volbami, jež měly vést k jednomu z nejméně dvou různých konců. Zajímavé také je, že hrdina si měl dávat velký pozor. Protivníci měli být neustále v přesile a pokud by si nedal pozor, mohl snadno zahynout. Z toho důvodu boj nepřipadal úplně v úvahu.
A kde se to vše mělo odehrávat? Ve středověku. Kdo měl být nepřítelem? Záhadná mimozemská rasa. Ano, obávaným nepřítelem měl být samotný xenomorf, kterého dokonce uctíval jakýsi kult, považoval ho za boha. V roli středověké verze Amandy Ripleyové jsme se mu měli vyhýbat, případně ho přelstít.
Zdroj: Bloober TeamSpecialisté na horory z Bloober Teamu uzavřeli smlouvu se Sony
Teď si říkáte, že Vetřelec a středověk nejde moc dohromady. Podle nejnovějších informací ale byli představitelé 20th Century Fox z myšlenky nadšeni a souhlasit měl i režisér Ridley Scott. Pak ale byla 20th Century Fox koupena Disney a z celého projektu sešlo. I když, nadále má existovat na papíře a je možné, že se k němu v Bloober Teamu vrátí, ovšem už ne pod záštitou Vetřelce (Aliena).
Celý koncept měl ze začátku připomínat šílenou verzi hry Alien: Isolation. Hlavní rozdíl by spočíval v tom, že v temném středověku bychom museli používat úplně jiné nástroje, abychom konfrontaci s vyspělým nepřítelem přežili. Dalším rozdílem byl boj. Ten v Alien: Isolation byl až na třetí koleji, tady by byl častější a intenzivnější.
V Bloober Teamu měli mít vymyšlený i marketing. Projekt chtěli představit pod jiným názvem (pravděpodobně Black Plague) a ukázat záhadného a velmi nebezpečného nepřítele. Ovšem až v druhém traileru by odhalili, že tím nepřítelem je xenomorf. Záměrem bylo hráče v prvním videu seznámit se středověkým prostředím a kultem uctívajícím tajemné božstvo. Až později bychom se dozvěděli ten šokující detail.
V Bloober Teamu nyní pracují hned na několika projektech. Jeden vzniká ve spolupráci s Konami (prý to ale není Silent Hill), další ve spolupráci s Private Division pod záštitou Take-Two Interactive a pak tu máme nové Layers of Fear na Unreal Enginu 5.