Magazín · Novinky · v úterý 15. 6. 2021 10:00
Velké změny v multiplayeru Halo Infinite
Na novou ukázku z příběhové kampaně Halo Infinite si musíme počkat. Společnost Microsoft a 343 Industries se na E3 zaměřily na představení multiplayeru. Po gameplay traileru z nedělní prezentace následují zajímavé detaily. Tenhle podrobnější pohled na online složku potvrzuje velké změny, k nimž u této sci-fi ságy koncem letošního roku dojde.
Multiplayer Halo Infinite bude free-to-play a zdarma si ho bude moci zahrát každý na PC, Xboxu Series X/S a Xboxu One s podporou hraní napříč platformami. Vývojáři slibují svěží, frenetickou a zábavnou akci. Na druhou stranu jde o odklon od Halo, na kterém mnozí vyrůstali.
Do změn výrazně promlouvá například hák. Ten zásadně mění průběh, rozsah a taktickou povahu hry. Hákem můžete chytat blízké předměty i fúzní jádra pro ničivý chaos, stejně tak hák využívat k rychlým přesunům po mapě.
Přečtěte si také: VELKÝ souhrn z celé E3 2021 - Oznámení, videa, novinky
Další velkou změnou je fungování overshieldů a aktivní kamufláže. Půjde o klasická vylepšení ve formě předmětů v inventáři, které lze po sebrání kdykoli aktivovat. Nevýhodou je, že pokud zemřete, aniž byste je použili, zůstanou na zemi a nepřítel je může využít.
Poprvé se vozidla, jako známý Warthog a nový Razorback, budou ovládat odlišně v závislosti na tom, jakou jsou poškozena. Hráči mohou odstřelovat pneumatiky, kapoty a další prvky, které ovlivní ovládání vozidel. Pokud budou stroje příliš poškozeny, začnou hořet a explodují. Na vozidla bude možné umístit výkonné zbraně. V tomto případě bude mnohem nebezpečnější Razorback, je popisován jako bratranec Warthogu s větším úložným prostorem.
Přečtěte si také: Starfield nám umožní přidat se k různým frakcím
Vozidla se již nebudou spawnovat na základnách. Na bojiště je doručí Pelikáni, o jejich shozu bude hráče informovat velitel. Zbraně budou na bitevní pole zásobovány pomocí modulů Delta Halo ve stylu Halo 2. Hráčům bude pomáhat vlastní umělá inteligence, jež jim během zápasů poskytne aktualizace a pokyny.
Tým z 343 Industries v multiplayeru Halo Infinite nechce žádný náhodný loot a žádné loot boxy. „Přistupujeme k tomu tak, že hráč je na prvním místě,“ řekl live design director Ryan Paradis a představil několik způsobů, jak hráč může položky pro přizpůsobení získat. Jedním z nich jsou battle passy, které vám nikdy nebudou odebrány. „Jakmile si ho jednou koupíte, je váš a jeho platnost nevyprší. V budoucích sezónách si můžete zakoupit staré battle passy i aktuální battle pass a vybrat si,“ vysvětlil Christopher Blohm. Blohm naznačil, že úkoly spjaté s battle passem bude možné dokončit i po skončení dané sezóny. To je odlišný přístup ve srovnání s Apex Legends nebo Call of Duty.
Spoustu věcí v Halo Infinite si zpřístupníte pouze hraním hry, ale budou položky pro přizpůsobení, které budou výhradně pro battle passy. Na vybavení a přizpůsobení postav kladou vývojáři velký důraz. Součástí bude nespočet kombinací úprav - barva brnění, emblémy, efekty... I vozidla si budete moci přizpůsobovat k obrazu svému. Tvůrci vnadní na miliony kombinací zbraní, vozidel a Spartanů. Zvolit si můžete typ těla, hlas a protézy, stejně tak jednotlivé části zbroje.
Halo Infinite se bude měnit. Každá sezóna bude mít specifické téma a představí komponenty, nové vzhledy, nové herní možnosti pro hráče, nové věci pro přizpůsobení a skvělé odměny.
Přečtěte si také: Forza Horizon 5 nabídne češtinu, ale Xbox Series X nevyužije na maximum?
Další novinkou v Halo Infinite je Academy, tréninkový režim v rámci multiplayeru. Nováčci se seznámí s hrou, získají potřebné zkušenosti a ostatní mohou mód využít pro rozehrání se, než se vydají do matchmakingu. K dispozici budou výukové lekce přes cvičení se zbraněmi až po trénink s AI. Boti mají různé stupně náročnosti a lze je naprogramovat na základě určitých parametrů a přizpůsobit si trénink dle svého.
Jak se vám multiplayer Halo Infinite líbí? Příběhová i online část hry dorazí koncem letošního roku na PC, Xbox Series X/S a Xbox One. Brazilská divize Xboxu včera odhalila, že by Halo Infinite mělo dorazit 9. 11. Tak uvidíme, zda to bude pravda.