Bungie pod Sony prochází změnami. V americkém studiu bude propuštěno zhruba 17 procent zaměstnanců, což je 220 lidí. Dalších 155 přejde do jiných studií v rámci PlayStationu.

Ve firmě měli ambiciózní plán, chtěli pracovat na třech globálních značkách. V důsledku rostoucích nákladů na vývoj, změn v herním průmyslu a obtížné ekonomické situace bylo ale rozhodnuto soustředit se na Destiny a Marathon. Dá se předpokládat, že vliv na tohle propouštění měla také Sony. Dříve se objevovaly zprávy, že Bungie hrozí ztráta statusu dceřiné společnosti PlayStationu a plné pohlcení PlayStationem. Tyto změny to potvrzují.

Mluví o nich také generální ředitel Bungie Pete Parsons. Ten zmínil prohloubení integrity se Sony Interactive Entertainment související s přechodem 155 pozic z Bungie do Sony. Je to přibližně 12 % zaměstnanců, kteří se v několika příštích čtvrtletí začnou věnovat jiným projektům ve studiích PlayStationu, včetně zcela nového, které převezme jeden z inkubačních projektů Bungie – novou akční sci-fi značku. Ta má mít kódové označení Gummy Bears a má jít o týmovou akci s odlehčeným a komediálním tónem. Více o novém first-party studiu ale nevíme.

V loňském roce před první vlnou propouštění bylo v Bungie nějakých 1200 lidí. Po těchto změnách jich zůstane 850 lidí, kteří se budou věnovat vývoji Destiny a Marathonu.

Sony koupila Bungie v únoru 2022 za 3,6 miliardy dolarů a považovala tvůrce Destiny za hlavní stavební kamen své live service strategie. Ostatně, Bungie měli být ti, co zrušili multiplayerovou hru zasazenou do světa The Last of Us.