Před dvěma týdny jsme se zásluhou nepotvrzených informací, které získal server Insider Gaming, dozvěděli, co by mohla nabídnout first-person střílečka ze světa Star Wars od tvůrců Titanfallu a Star Wars Jedi ze studia Respawn Entertainment. O existenci hry jsme se poprvé oficiálně dozvěděli na začátku roku 2022 a server přišel s relativně důvěryhodnými detaily spojenými zejména s faktem, že se střílečka má zaměřit na neznámého mandalorianského lovce odměn (ne na protagonistu hraného seriálu Mandalorian), a to v éře původní filmové trilogie nebo krátce před ní.

Včera ale vyšlo najevo, že se vydavatel Electronic Arts rozhodl vývoj hry zrušit, aby se v Respawnu mohli zcela zaměřit na battle royale Apex Legends, další případné vlastní projekty a Star Wars Jedi. A i když nejde o první Star Wars hru od EA, která byla zrušena, tento krok jednoduše překvapil. Pokud přitom chcete vědět, co mohl projekt obsahovat, kdyby mohl vývoj zdárně pokračovat, máte štěstí. Znovu je tu Insider Gaming s dalšími detaily o náplni čerstvě zrušené hry.

Důležitou součástí hry měla být hráčova základna, jakési hnízdo, v němž byste našli svou loď, zbrojnici, stanici na upgrady nebo mapu galaxie. Právě zde byste si s největší pravděpodobností mohli vybírat, na jaké cíle se zaměříte a kam se vydáte. Chybět neměla ani možnost výběru vhodného arzenálu či vylepšování zbroje. A i když se měl titul s mandalorianským lovcem odměn v hlavní roli odehrávat v lineárních úrovních, některé plánované lokace prý nabídly docela otevřená prostranství s možností řádného průzkumu, hledání tajných míst a samozřejmě pátrání po zvoleném cíli.

Na některá těžko dosažitelná místa byste se mohli dostat jen s pomocí ikonického jetpacku, který představuje také vhodného pomocníka při boji. Ten měl být dost rychlý a dokonce mohl nabídnout systém speciálních dorážecích útoků. Insider Gaming tuto mechaniku přirovnává ke Glory Killům z novějších dílů série DOOM, ale s tím, že zdejší takedowny pochopitelně nebyly tak krvavé a brutální.

Utkat bychom se přitom mohli hlavně s imperiálními stormtroopery, kteří měli představovat hlavní nepřátele. Kromě klasických stormtrooperů přitom Respawn podle všeho počítal i s imperiály vybavenými brokovnicí, odstřelovací puškou či raketami. A jak nás naučily mnohé starší Star Wars hry, kde jsou stormtroopeři, tam jsou i dvounohá mechanická monstra AT-ST a jiné náročnější typy nepřátel. Další případní nepřátelé se měli lišit v závislosti na zvoleném prostředí, mezi nimi ale najdeme třeba příslušníky místních gangů nebo další lovce odměn, kteří by vám odměnu za dopadení cíle rádi sebrali přímo pod nosem.

Ohlasy na to, co dosud ve studiu Respawn Entertainment vytvořili, měly být po všech směrech pozitivní. Hra měla mít k dokončení ještě daleko, ale jak je u Respawnu zvykem, tvůrci se prý už v rané fázi vývoje mohli pochlubit relativně vyladěným prototypem (tzv. vertical slice), stejně jako hrstkou úrovní a misí, jež neměly k dokončení moc daleko. A podle zdrojů serveru Insider Gaming si nejen samotní vývojáři, ale i všichni, kdo si mohli hru vyzkoušet, celý projekt pochvalovali.

Taktéž zpětná vazba z testování měla být velmi pozitivní, nemluvě o dobré morálce a pohodové atmosféře uvnitř tvůrčího týmu. Vše ale vzalo za své v momentě, kdy se v EA z neznámého důvodu rozhodli, že titul s mandalorianským lovcem odměn v hlavní roli představuje příliš velké finanční riziko. Abychom tedy parafrázovali jistého slavného filmového záporáka - vydavatel upravil dohodu. A my bychom se měli v zájmu dalších chystaných projektů i jejich autorů modlit, aby ji neupravil ještě víc.