Upírská střílečka Redfall od studia Arkane se kvapem blíží, což znamená, že marketingové mašiny Bethesdy, která hru vydává, jedou na plné obrátky. Nedáno přitom vyplivly souhrn otázek a odpovědí z Discordu, kde se fanoušci mohli vývojáře ptát na všechno možné, a tak tu máme nejen opakování již známých informací, ale i několik nových zajímavostí.

Asi nejzajímavější je skutečnost, že s výjimkou předmětů, které jsou součástí bonusu za předobjednávku s názvem Vampire Hunter Pack, má být možné získat všechny kosmetické předměty pouhým hraním. Ačkoliv je otázka, jestli to platí i o dražší Bite Back edici, která obsahuje balíček retro kostýmů, skin multi-zbraně Laser Beam a doplněk zbraně Tactical Knife. Vypadá to ale, že přítomnosti mikrotransakcí se alespoň v tomto směru bát nemusíme. V rámci vzhledu hratelných postav přitom bude možné upravovat či měnit kompletní obleky, vybavení na hlavu a skiny batohu.

Vývojáři přiblížili také dynamické škálování obtížnosti. To má ovlivňovat hned několik faktorů. Při hraní o samotě se kupříkladu počítá nastavení obtížnosti kampaně, která se následně škáluje v závislosti na vašem postupu. Při hraní v kooperaci má kromě postupu v kampani a volbě její obtížnosti vliv počet hráčů. V závislosti na velikosti vaší party tak může dojít ke změnám v oblastech typu nepřátel, na něž narazíte, jejich síly nebo výskytu elitních rysů. Určité střety ale budou vždy nezbytně jednodušší než jiné a některé z nich se třeba nijak nezmění, takže neplatí, že se vše automaticky násobí počtem hráčů.

Dobrou zprávou pak je, že každá hratelná postava může použít jakoukoliv zbraň, ačkoliv někteří hrdinové mají radši určité typy zbraní, což zohledňuje strom jejich schopností. Naopak je ale třeba zapomenout na možnost odemknout v případě jakékoliv postavy všechny body stromu schopností. Při prvním průchodu hrou se tak budete muset pravděpodobně dost rozhodovat o tom, do čeho investujete body schopností, přičemž později můžete vyzkoušet vyšší obtížnost nebo kooperaci s přáteli a tím získat víc bodů.

Aby toho nebylo málo, dočkali jsme se potvrzení kompletní podpory cross-play, takže pokud budete hrát Redfall například zásluhou Game Passu, nic vám nebrání spojit se s hráči, kteří si hru koupili na Steamu. A samozřejmě naopak. Také jsme se dozvěděli, že i když je Redfall titul plný upírů, vaše možnosti postupu hrou nejsou nijak omezené, ani když je na ostrově zrovna den. Ve dne či v noci však můžete zaregistrovat rozdílný výskyt nepřátel a denní doba samozřejmě ovlivní to, jak bude případný kontakt s těmito nepřáteli vypadat.

Redfall vyjde 2. 5. 2023 ve verzi pro Xbox Series X|S a PC a bude k dostání i v Game Passu. Mimochodem jsme se zmýlili, když jsme nedávno spekulovali o tom, že Redfall může být první velkou hrou od Bethesdy, která se na PC nedočká krabicové verze. Stávající nabídka různých obchodů totiž nasvědčuje tomu, že Bethesda ještě na příznivce krabiček v řadách PC hráčů nehodlá zcela zanevřít.