Americká skupina investičních firem podpořena státním fondem Saúdské Arábie kupuje Electronic Arts. Z akvizice v hodnotě 55 miliard dolarů nejsou nadšeni hráči ani někteří zaměstnanci BioWare. Ti vyjadřují obavy z toho, že právě jejich studio by se mohlo stát jednou z prvních obětí nových úsporných opatření.

BioWare bývalo jedním z nejrespektovanějších studií na světě. Jeho jméno znali všichni fanoušci RPG díky úplně prvnímu Baldur's Gate, Neverwinter Nights, Star Wars: Knights of the Old Republic, Jade Empire, Mass Effect nebo Dragon Age. Pak ale přišel Mass Effect: Andromeda a Anthem a s firmou to jde z kopce. Z týmu odešla řada osobností a od té doby vzniklo jen velice nepřesvědčivé Dragon Age: The Veilguard.

„Už po premiéře Veilguard jsme měli pocit, že může být jen hůř. A teď si představ, co si myslíme po zprávách o převzetí,“ uvedl anonymně jeden z vývojářů pro server Insider Gaming. Jiný dodal, že propouštění je podle něj „jen otázkou času“. Někteří zaměstnanci si proto raději rozšiřují pracovní portfolia a připravují se na blížící se náborové pohovory.

„Budeme pracovat, dokud nás nepropustí. Není to zdravý přístup k životu, ale dokud dostáváme výplatu, nemá smysl odcházet,“ přidal další vývojář.

BioWare zažilo výraznou vlnu škrtů v lednu letošního roku, krátce po vydání Veilguardu. Studio tehdy opustili všichni hlavní scénáristé a část vývojářů byla přeřazena do jiných týmů v rámci EA. Z BioWare se tak stal pouze jeden tým, jenž se soustředí na nový Mass Effect. Na projektu má pracovat méně než 100 lidí, ale stále se nachází v rané fázi vývoje a není vyloučeno, že by mohl být v případě neuspokojivých výsledků zrušen. Zejména, když má EA převzít dluh 20 miliard dolarů.

Andrew Wilson, generální ředitel EA, se už při oznámení akvizice snažil mírnit obavy. Přesun společnosti pod soukromá křídla má urychlit růst firmy a posílit její vizi „budování budoucnosti zábavy“.