Správcům nejznámějšího agregátoru recenzi došla trpělivost s lidmi, kteří hodnotí hru negativně v den vydání, i když je více než jasné, že si ji buď vůbec nezahráli, případně odehráli jen pár minut. S tímto nešvarem bojoval Metacritic u mnohých her, naposledy se tak stalo u PS4 exkluzivity The Last of Us Part II, která od hráčů získala 3,4 z 10 na základě více než 5000 recenzích, zatímco průměrné hodnocení celé řady magazínů bylo 95 ze 100. Situace na Metacriticu se u The Last of Us Part II postupně zlepšuje a nyní má hra 5,5 na základě více než 130 000 uživatelských recenzí.

Přečtěte si také: Nacisté vadí i v naučné hře. Český Attentat 1942 zakázán na Google Play

S tím je ale konec. Metacritic nově zavedl, že uživatelé mohou hry hodnotit až 36 hodin po vydání. Správci serveru přiznávají, že jde o pokus, jak zpomalit negativní review bombing. Je ale otázkou, zda toto opatření k něčemu bude. Hráči si mohou počkat a začít psát negativní recenze později.

„Nedávno jsme implementovali 36hodinovou čekají dobu na všechny uživatelské recenze v naší herní sekci, abychom hráčům dopřáli dostatek času na hraní her, než začnou psát své recenze,“ uvedl mluvčí Metacriticu pro GameSpot.

První změny s pravidly uživatelských recenzí na Metacriticu byly zaznamenány začátkem tohoto měsíce, kdy komunita nemohla v den vydání hodnotit logickou nezávislou puzzle hru Superliminal. Nový směr byl potvrzen minulý týden, kdy vyšla akční samurajská adventura Ghost of Tsushima na PS4. V obou případech Metacritic vyzval hráče, aby nejprve trávili nějaký čas u hry a až poté napsali recenzi.

Negativní review bombing slouží jako forma protestu. Minulý rok muselo Valve bojovat s review bombingem u Borderlands 2, k němuž hráči psali negativní recenze jako stížnost na časovou exkluzivitu Borderlands 3 u Epic Games Store.