Bude tomu už nějaký ten půlrok, co se upírská (kooperativní) střílečka Redfall od Arkane Studios nějak pořádněji ukázala. Chybějící záběry a zásadní informace přispívaly tomu, že se na ni i tak trochu zapomnělo. To se snažil napravit dnešní stream Microsoftu, kde se právě hra svého spotlightu dočkala.

Přibližně desetiminutový úsek byl věnovaný právě tomuto titulu a nejhlavnější informací je samozřejmě datum vydání, které po několika únicích oficiálně padá na 2. května/máje letošního roku pro Xbox Series X/S, PC a Game Pass.

Zbytek prezentace byl věnován trochu povrchovějším informacím o tom, co nás tedy vlastně čeká. Dostali jsme lepší pohled na různé části ostrova Redfall a jeho ulice, baráky, jeskyně, lesy, okolí majáku, hřbitov a další zvláštní i nezvláštní místa. V nich samozřejmě budeme likvidovat upíry, a i k nim jsme dostali několik nových informací. Dozvěděli jsme se třeba o upírech jménem Shroud, kteří zahalí vaše okolí, aby vás dezorientovali. Jsou tu následně i silnější jedinci. Jedni takoví – takzvaní Syphons – se objeví při snaze převzít kontrolu nad jedním z regionů ostrova. Což se zdá, že bude kromě hlavního příběhu primární náplní hry. Po vzoru například Far Cry, o kterém se nedávno v kontextu této hry mluvilo.

Při přebírání kontroly nad územími ostrova se poté dostaneme i do křížku s upířími bohy, kteří by měli představovat hlavní bosse.

Nemalá část prezentace byla také věnována jednotlivým postavám. Konkrétně tedy Jacobovi, Layle, Devinderovi a Remi. Každý z nich, jak už bylo kdysi oznámeno, představuje svoje vlastní schopnosti, a tedy styl hraní. Jacob má havrana k odhalování nepřátel a třeba možnost se zneviditelnit. Layla má již dříve viděný výtah coby trampolínu a deštník fungující jako štít. Devinder disponuje mimo jiné teleportem a Remi C4 náloží.

Jednotlivé postavy si přitom budeme moci dál upravovat ve stromě dovedností, a tím rozšiřovat a vylepšovat jejich schopnosti a upravovat herní styl. Zatím však není jasné, jestli si dříve nebo později budeme moci všechno odemknout, nebo budeme muset trochu více zvažovat náš výběr; což bych osobně preferoval. Díky tomu by se mohly vytvářet zajímavé situace obzvlášť v kooperaci s až dalšími třemi hráči.

Další způsob, jak lze postavy jistým způsobem vylepšovat, je výbava. Jako u klasických RPG her, různé zbraně budou mít různé statistiky. Ať už mluvíme o kvalitě/vzácnosti, levelu, typu (jako je brokovnice, pistole, samopal nebo sniperka) a následně rychlost střelby, přebíjení a další bonusy. Zdá se, že tu bude jistý důraz na tato číslíčka a další formu min/maxování. Mohou tu tak jednoduše vyvstat otázky ohledně přehlednosti i toho, jak moc velký bullet sponge mohou upíři ve finále být. Na to si ale budeme muset počkat, až hra vyjde.

Z dalších informací tu například padla zmínka o hasičárně, která bude fungovat jako náš domov, ze kterého budeme brát mise. Jako třeba jedna, kde jsme museli dojít k majáku a vyměnit v něm světlo. Nebo jiná, kde jsme narazili na upíří hnízdo.

Posledním zásadním oznámením je nicméně digitální deluxe edice s názvem Bite Back. Ta obsáhne speciální outfit pro každou z postav, Hero Pass, který vám dá přístup ke dvěma novým plánovaným postavám, a skin na zbraň a kůl pro zbraň.

Pokud si navíc hru předobjednáte nebo budete hrát přes Game Pass, kde se hra samozřejmě objeví v den vydání, dostanete Vampire Hunter Pack s dalšími skiny.

Podívat se ještě můžete na záznam celého dnešního přenosu: