Armu Reforger pohání stále relativně nový engine Enfusion. To mimo jiné znamená, že řada funkcí, se kterými se hráči běžně setkávali v předchozích hrách ze série Arma a obecně v prastarém enginu Real Virtuality, musí být implementována znovu a pokudmožno lépe. Patří mezi ně i schopnost umělé inteligence řídit vozidla, kterou konečně přináší čerstvá aktualizace 1.2 nazvaná Reinforcements.

Vojáci pod kontrolou AI tak mohou nyní poprvé ovládat pozemní vozidla, pohybovat se po silniční síti a efektivně se vyhýbat překážkám. To otevírá nové možnosti jak pro kooperativní hru, tak pro PvP režimy. Umělá inteligence také zvládá využívat potlačovací palbu, efektivně vojákům přiřazovat zbraně nebo rozdělovat členy posádek vozidel. Kromě toho mohou hráči do svého týmu rekrutovat spolubojovníky ovládané umělou inteligencí a zadávat jim příkazy k přesunu, zastavení, potlačení, léčení, následování nebo obraně místa.

Díky patchi 1.2 jsou navíc primárně transportní vrtulníky UH-1H a Mi-8MT vybaveny několika střeleckými pozicemi, což výrazně zlepšuje jejich obranné schopnosti a mění dynamiku vzdušného boje. A pokud to pilot náhodou schytá, kopilot může nyní převzít řízení. Za zmínku také stojí, že funkce otevření dveří a nástupu do všech typů vozidel jsou aktuálně dvě samostatné akce, takže můžete nechat dveře otevřené a nastupovat a vystupovat dle libosti.

Součástí této změny je také skutečnost, že pokud se vozidlo bez střechy převrátí, pasažéry čeká menší letecký den. A jestli někdo rád vystupuje při vysoké rychlosti, musí počítat s rizikem vážného poranění. Na druhou stranu, jestli nějaké vozidlo vážně převrátíte, už máte možnost ho obrátit zpět na kola. Podobně jako ve skutečnosti ale platí, že tato náprava něčí řidičské (ne)schopnosti může vyžadovat týmovou spolupráci.

Do arzenálu frakcí bylo rovněž přidáno nové vybavení. Ke zlepšení viditelnosti během nočních bojů mohou hráči využít světlice, které lze vystřelit z granátometu, a máme tu i nové autentické overaly a rukavice pro piloty. Arzenál zbraní zase rozšířila klasika jménem AKS-74U, tedy lehká varianta AK-74 pro CQB boj a vhodná zejména do výbavy mediků a raketometčíků. Jak americká, tak sovětská frakce byly dále vybaveny výbušnými náložemi, které umožňují provádět sabotáže a přepady nepřátel. A co víc, příznivci boje zblízka mohou na vybrané zbraně připevnit bajonety.

Vývojáři z Bohemia Interactive se pustili také do přepracování uživatelského rozhraní inventáře, jenž by měl být nyní pohodlnější, intuitivnější a lepší z hlediska výkonu. Do režimu Game Master zase zavítaly novinky v podobě cyklických bodů trasy, které dovolují například zacyklit hlídkovou trasu jednotek ovládaných umělou inteligencí, nebo nových bodů trasy. Ty umožňují přiřadit umělou inteligenci ke konkrétním vozidlům nebo cílům pro propracovanější tvorbu uživatelských misí. Nově jsou v módu Game Master k dispozici i civilisté, jež můžete umístit na mapu s náhodně přidělovanou výbavou.

Změnám se nevyhnulo ani rádio, které lze umístit kvůli respawnu spoluhráčů. Do rádia je nově možné „nasypat“ zásoby a samotné zařízení může čerpat i zásoby v těsné blízkosti pro doplnění spawnů, takže ho už po vyčerpání nemusíte opouštět. A aby toho nebylo málo, seznam změn na oficiálním webu a nová upoutávka lákají na asi nejdůležitější novinku ze všech - klasickou sovětskou ušanku. Kdo ví, třeba právě ušanka může za příchod nových rolí vojáků, které zahrnují americké a sovětské speciální jednotky a které je možné použít v režimu Game Master.