Minulý rok česká společnost Bohemia Interactive oficiálně rozjela mezinárodní vydavatelské aktivity, a to zásluhou značky Bohemia Incubator. Původně šlo o program určený pro vývoj experimentálních titulů uvnitř samotného studia, postupem času se z něj ale stal projekt, který má pomoci nezávislým tvůrcům s financováním vývoje, marketingem a obecně vydáním jejich vysněné hry.

Ještě před oznámením stávající podoby Bohemia Incubatoru studio vydalo Someday You'll Return: Director's Cut od českého CBE Software. Formálně prvním titulem, který pod záštitou celého programu vzniká, je ale Silica, sci-fi kříženec strategie a střílečky od Martina Melichárka. A nyní už Silica v Bohemia Incubatoru není sama, protože došlo na oznámení, že vydavatelské služby Bohemia Interactive využije také české studio Place of Departure, které má na svědomí dystopickou pixel-artovou plošinovku Ministry of Broadcast, a polský tým Enjoy, jenž stojí za simulací života v otevřeném světě The Witch of Fern Island.

Novinka od studia Place of Departure dosud nemá název, na Twitteru lze však nalézt řadu ukázek a konceptů. V každém případě má jít o inovativní hru, v níž nechybí humor, poutavé vyprávění ani pohlcující hratelnost. Enjoy Studio pak připravuje sandbox survival SkyVerse, který vyjde v předběžném přístupu na Steamu. Už nyní je k dispozici produktová stránka hry, jež slibuje singleplayerový i multiplayerový režim, možnost stavět základny na levitujících ostrovech, které lze ovládat jako vzducholodě, nebo plně zničitelné prostředí.

SkyVerse obsahuje také dungeony plné pokladů a nepřátel, proti nimž můžete bojovat s využitím meče a štítu, a magické schopnosti. Během boje lze využít kouzelné hole a při spolupráci s přáteli se může hodit magická alchymie. Samozřejmostí je pak možnost vyrábět různé předměty, sbírat potřebné suroviny a upravovat vzhled vaší postavy. Oba projekty vznikající pod záštitou Bohemia Incubatoru - nová hra od Place of Departure Studia a SkyVerse - pak budou blíže představeny během letošního Gamescomu na stánku Bohemia Interactive.

„Jsme opravdu rádi, že jsme pro naši hru, která bude, řekněme, nezvyklá, našli tak silného vydavatelského partnera. Je skvělé mít publishera, který souzní s naší vizí, sdílí stejnou lásku k absurdnímu humoru, zvláštním nápadům a surreálným postavám. S podporou Bohemia Interactive se můžeme plně soustředit na tvorbu jedinečného zážitku se zábavnou hratelností, nezměnitelným uměleckým stylem a poutavým příběhem. Nemůžeme se dočkat, až vám na nadcházejícím Gamescomu ukážeme z naší hry více,“ uvedl v tiskové zprávě Dušan Čežek, kreativní a generální ředitel ze studiau Place of Departure.

Michał Baraniak, generální ředitel firmy Enjoy Studio S.A., dodává: „Jsme hrdí a nadšení z našeho partnerství právě s Bohemia Interactive, které nám umožňuje soustředit se na vývoj naší novinky. Tato spolupráce je pro nás důležitým krokem vpřed, svědectvím vzájemné důvěry a sdílené vize v herním průmyslu. Náš nový titul vám společně představíme už velmi brzy, tak zůstaňte na příjmu.“