Velcí čeští vývojáři už mnohokrát prokázali, že jsou schopni vytvořit skvělé hry. Tento rok jsme každopádně dostali důkaz, že i malá indie skupina pouze o 4 vývojářích nám může nabídnout pořádnou hru se vším všudy. Holt zlaté české ručičky se nezapřou.

TV SHOW Z DOBY "BERLÍNSKÉ ZDI"

Ministry of Broadcast je plošinovka s impozantní pixelartovou grafikou a hudebním doprovodem, který se sice objevuje málo, ale když už ano, tak za to stojí. Přebíráte roli nepojmenovaného muže se zrzavými vlasy a velmi pestrým humorem, který se často dostává do konfliktu s dobou, ve které náš Zrzek žije. Jeho země byla v podstatě z noci na den rozdělena zdí, aniž by o tom někdo věděl, a Zrzek byl bohužel uzavřen na druhé straně, než je jeho manželka a rodina. Jediným způsobem, jak se dostat zpátky ke svým příbuzným, je vyhrát televizní show „Zeď pro tebe“, a tak je vaším úkolem nastoupit do arény a předvést veškerý svůj důvtip a fyzickou zručnost.

HRA SI UMÍ UDĚLAT SRANDU Z OSTATNÍCH I ZE SEBE

Nejlepší věc, kterou Vám hra může nabídnout, bude rozhodně humor. Ať už zrovna Zrzek komentuje dění okolo něj, anebo k Vám promlouvá velmi cynická vrána, která Zrzka často doprovází, zasmějete se vždy. Přinejmenším párkrát vydechnete nosem.

Svoji váhu si ale všelijaké vtípky získávají díky poutavému příběhu, který je ovšem vyprávěn až moc něžně. Každopádně pokud ho odkryjete, bude se Vám líbit jeho hloubka. Nečekejte žádnou možnost dialogových voleb, Ministry of Broadcast má skoro až filmový nádech, čímž se velmi nenápadně snaží poukázat na to, jak jsme schopni nevědomky poslouchat cizí rozkazy a jak jsme jednoduše ovladatelní. Nikdo Vám nic neřekne přímo, přesto pokud budete dosti slídit kolem, zjistíte třeba, že Vaše nemilá kamarádka vrána je ve skutečnosti ztvárnění Vaší svobodné vůle. Jinými slovy, ačkoliv se na první pohled může zdát, že hra se snaží jen nastínit dobu utlačování svobodných práv, příběh se ve skutečnosti zaměřuje na změnu a růst člověka jako osobnosti.

MÍSTY MOC OBTÍŽNÁ SKÁKAČKA

Bylo ale dosti psychologických žvástů, pojďme se zaměřit na hratelnost. Jak již bylo zmíněno, Ministry of Broadcast je plošinovka, takže se můžete těšit na jednoduché ovládání, ale i těžké úseky vyžadující dokonalou přesnost a načasování. Každá aréna, do které vstoupíte, je drasticky odlišná a nabízí jiný zážitek – dočkáte se samozřejmě i několika honiček, které jsou upřímně jedny z nejlepších, jaké jsem kdy hrála. Balíček plný zajímavě navržených úrovní ještě omotejte mašličkou z logických hádanek a máte před sebou skvělý gameplay Ministry of Broadcast, který je ale některými místy moc obtížný. Jsou to výjimky, většinu času hrou ladně procházíte bez větších záseků, ale sem tam prostě narazíte na úsek, který je schopen Vás natolik naštvat, že budete muset hru vypnout a jít se ven trochu zchladit.

V některých místnostech musíte dopředu vědět, co se stane, abyste zvolili správný postup. To se ovšem dozvíte pouze tím, že zemřete a následně musíte celou místnost začít znovu. Připočtěte si k tomu velmi časté sekání stylu „snažím se něco udělat, ale ten Zrzek to prostě nedělá!“ a narazili jste na hlavní kámen úrazu.

Když si ale Ministry of Broadcast shrneme, jde o výjimečnou hru se skvělým level designem nabízející sedm až osm hodin čisté zábavy. S vtipy se nijak nešetří a je to jen dobře, protože zpříjemní celkový zážitek. Bohužel místy moc těžká obtížnost umí velmi lehce zkazit zábavu a málo znatelný příběh Vás nijak extra nechytí, protože ho jednoduše neobjevíte, pokud nebudete pořád na pozoru. Po konci hry proto budete spíše zmateni z příběhu než nadšeni z herního zážitku, což je jednoduše škoda. Za tým Indiana si hra odnáší 7/10 bodů.