Na PC dnes vyšla nejen česká kooperativní akce Crime Boss: Rockay City, o které jsme informovali dopoledne, ale také The Last of Us Part 1. Nezapomenutelnou cestu Joela a Ellie, jež získala více než 200 ocenění Hra roku, si teď mohou užít i PC hráči. Nechybí české titulky.

„Ve zpustošené civilizaci, kde řádí nakažení a otrlí přeživší, je unavený hlavní hrdina Joel najat, aby propašoval čtrnáctiletou Ellie z vojenské karanténní oblasti. Jenže to, co původně vypadá na jednoduchou prácičku, se brzy změní v brutální cestu napříč celou zemí,“ dočteme se v popisku.

PC verze obsahuje kompletní příběh pro jednoho hráče a prequelovou kapitolu Left Behind, která popisuje události, jež navždy změnily životy Ellie a její nejlepší kamarádky Riley.

  • Optimalizováno pro PC
  • Podpora AMD FSR 2.2 a Nvidia DLSS
  • VSync
  • Neomezená frekvence snímků za sekundu (více než 140 fps)
  • Úpravy kvality textur, stínů, odrazů, ambientní okluze a dalších prvků
  • Rozlišení 4K
  • Podpora 21:9 (Ultrawide) i 32:9 (Super Ultrawide)

The Last of Us Part I koupíte na Steamu za 59,99€ a 1599 Kč na Epic Games Store. Pokud dohrajete hru na Epicu, odemknete speciální tričko pro Ellie s logem Oh Deer Diner, restaurace z Alana Wakea.

VELKÉ PROBLÉMY S OPTIMALIZACÍ

Pokud zvažujete koupi, tak pozor na optimalizaci. Spousta hráčů si stěžuje, že i s výkonným železem mají problém. Vypadá to, že vývojáři budou muset na výkonu hry ještě zapracovat, a to nejen na značných propadech frekvence snímků za sekundu. Největším problémem jsou shadery. Hra nejde mnohým ani spustit!

Recenze na Steamu v době psaní článku jsou smíšené. Tady několik z nich:

„Zla optimalizacia a zly port za plnu cenu rozhodne nie ak tak v zlave,“ píše caro72.

„5 fps v menu a více jak hodinu se načítají shadery a jsem na 28 %,“ přidává se wowble.

„No ... hra vyzerá graficky veľmi dobre , no a teraz k tým negatívam .. vytvorenie úvodných shaderov 20minut (rýchlejšie som stiahol hru). čo sa týka samotného behu hry ,,, no neni to dobré .. aj pri 100-120FPS je pocit z hry ako by išla na 50-60 .. no a behom 20 minút to stihlo padnúť 2x .. takže zase zaplatené a čakáme až to možno opravia .. Je to zážitok!“ píše Jacob.

„The Crash Of Us,“ popisuje trefně situaci Rekki.

„Během hraní se neustále objevuje hláška: Čekejte prosím... a ta hra to s Vámi myslí asi dobře, protože teď je nehratelná :-D,“ píše Gody4ever.

„Prve spustenie bol opat boj s prednacitavanim shaderov a ladenie nastaveni s hladanim optimalneho frameratu. Bohuzial na PC porte tejto hry pracovalo opat Iron Galaxy (pracovalo na PC porte Uncharted) takze uz asi viete, aky to bude porod s vyladenim hry. S RTX 3080 som si musel dopomoct s barlickou vo forme DLSS a este som musel znizovat textury. Hra samotna si dokaze vziat na najnizsich nastaveniach cez 8GB Vram, co je dost extrem. Ultra nastavenia uz vedia zozrat dokonca 13-16GB Vram. Tolko k optimalizacii...“ informuje Mischo.