Od vydání survival hororu The Callisto Protocol se řeší, že vývojáři upřednostnili PlayStation 5 verzi a schválně vynechali odrazy ray tracingu na Xboxu Series X. To mělo mimo jiné za následek, že jste hlavního hrdinu neviděli v zrcadle. Přitom na PS5 tato funkce je od začátku.

Ve Striking Distance Studios to vysvětlovali neočekávanou chybou a celý problém s optimalizací a chybami hry zase administrativní chybou. Nicméně, v týmu nadále pracují na opravě titulu.

Nejnovější aktualizace přidává ray-traced reflection do Xbox Series X verze The Callisto Protocol. Zároveň opravuje různé chyby a vylepšuje hru na všech konzolích.

Glen Schofield, generální ředitel Striking Distance Studios, na Twitteru poznamenal, že kromě ray-traced reflection využívá verze pro Xbox Series X další drobná vylepšení. Ani tady ale nebyl konkrétní. Místo toho napsal, že se hraje opravdu dobře. Připouští ale, že je ve hře ještě spousta šumu, na tom pracují.

„Denně pracujeme na optimalizacích pro všechny platformy a nasloucháme vaší zpětné vazbě. Děkujeme vám za trpělivost,“ dodali autoři.

Nepotvrzené domněnky o zvýhodnění PS5 verze vznikly kvůli jedné zajímavosti. Na The Callisto Protocol se podílelo přibližně 150 zaměstnanců firmy Sony Visual Arts Services Group a jejího malajského týmu. Sony také poskytla vývojářům ze Striking Distance své studio pro motion capture. Výměnou za to má Sony vlastnit marketingová práva. Jinými slovy, The Callisto Protocol by se nemělo objevovat v reklamě související s Xboxem.

Je běžné, že Sony pomáhá jiným studiím, zejména zapůjčením svého hardwaru nebo softwaru, jinde zase pomůže se zvukem nebo filmečky. V případě The Callisto Protocol šlo dle všeho o větší spolupráci.