To, že vytvořit hru od nuly není lehké nám na letošním BlizzConu ukázal Jeff Kaplan, kde zveřejnil komentované ukázky z prvních konceptů hry.

První prostředí v novém enginu bylo vytvořeno v září 2013, zatím bylo bez textur, zkoušelo se především světlo. Jak jsem již zmínil, hra byla vyvíjena od nuly i s herním enginem a pokud se zajímáte o Overwatch déle, jistě jste slyšeli, že v raných fázích hry Tracer střílela lasery z očí. Nebylo to ovšem z důvodu designu, ale protože zatím nebylo možné dát Tracer do rukou zbraně, ze kterých by střílela, a tak byly oči použity jako náhrada. K prvnímu online testu došlo v listopadu 2013, ve hře zatím byla pouze Tracer, testoval se především rozměr objektů, přičemž se k určení velikosti používal Reaper. Jen o pár dní později byla do hry přidána fyzika a zničitelné objekty, také se objevila druhá hrdinka - Pharah a byl přidán první herní mód společně se základním UI.

Postupně se přidávali nové mapyhrdinové. Jedním z herních konceptů byl capture point, který se hýbal, když byl obsazován, bohužel se do hry nedostal z důvodů velkého prostoru, kterého bylo potřeba pro jeho pohyb.

Je až překvapivé jak moc se Overwatch změnil od jeho začátků a pravděpodobně se ještě změní, zkuste schválně hru za 2 roky porovnat s tím, jak vypadá dnes.