Magazín · Novinky · ve čtvrtek 4. 6. 2020 09:44
Take-Two údajně zrušili kontrakt s nezávislým studiem a poté chtěli všechny zaměstnance ukrást do svého studia
Protože je rok 2020, tak to vypadá, že se každý měsíc něco děje. Ať už ve světě nebo na poli herního průmyslu. V tomto případě se ale to „něco” datuje až do konce loňského roku, přičemž se točí kolem vydavatelského domu Take-Two, vydavatelské společnosti Private Division, nezávislého studia Star Theory Games a hry Kerbal Space Program 2.
O co vlastně jde? Ve zkratce dalo Take-Two studiu Star Theory nůž ke krku, odřízli je od jediného zdroje a dali jim možnost se přidat k jejich novému internímu studiu. Všechny tyto informace vypluly na povrch díky novému článku Jasona Schreira z Bloombergu.
Aby to každopádně dávalo trochu větší smysl, Private Division se studiem Star Theory uzavřelo v roce 2017 kontrakt, aby připravili pokračování úspěšného a oblíbeného Kerbal Space Program (které původně dělalo jiné studio, ale práva vlastní Take-Two). Ti na něm po dobu zhruba dvou let pracovali, aby ho poté mohli světu na loňském Gamescomu představit. Všechno mělo údajně být v pořádku, akorát že koncem roku dostali všichni zaměstnanci Star Theory Games (zhruba 30 lidí) přes LinkedIn zprávu od výkonného producenta Private Division, Michaela Cooka.
„Bylo to pro nás nesmírně náročné rozhodnutí, ale bylo nutné v momentě, kdy jsme si začali myslet, že obchodní okolnosti mohou kompromitovat vývoj, výsledek a integritu hry,” měla začít údajná zpráva. V ní se ve finále objevily dvě zásadní informace - že Private Division přesouvá vývoj hry do nového interního studia, Intercept Games, a že Private Division „nabádá [zaměstnance Star Theory], aby se k nim přidali.”
Tím se nakonec měla rozpoutat spirála událostí, kdy měli zaměstnanci na výběr buďto přeběhnout k Take-Two, nebo zůstat u Star Theory, v jejichž případě byl kontrakt s Take-Two jediným příjmem. Přibližně třetina zaměstnanců se měla přidat k Private Division, potažmo Intercept Games, kde hra aktuálně vzniká, zatímco zbytek zůstal při sobě. Zbylí zaměstnanci začali plánovat co dál a začali pracovat na prototypech, kterými by mohli přesvědčit potenciální vydavatele na Game Developers Conference v průběhu března/marca. Jenže na to v důsledku pandemie koronaviru nedošlo a Star Theory Games tak museli začátkem onoho měsíce zavřít dveře.
Co vlastně Take-Two vedlo k přesunutí vývoje do interního studia? Ze Schreierova článku mezi řádky vyplývá, že důvodem by mohla být snaha Take-Two samotné Star Theory Games odkoupit, o čemž se údajně mělo kolem doby, kdy byla výše zmíněná zpráva rozeslána, mezi zastupiteli obou společností diskutovat. A dávalo by to i smysl, Take-Two, resp. Private Division, se možná nelíbily podmínky případného odkoupení, takže Star Theory vzali jediný příjem, který měli a agresivní taktikou zadušení ve finále získali přes polovinu původních zaměstnanců týmu.
Pokud vás celá kauza zajímá trochu více, určitě doporučujeme přečíst původní článek, v němž najdete trochu více informací a několik citací. Výše jsme ale popsali to nejdůležitější a určitě je vidět, že jde o pořádnou podlost.